طرز تهیه شیرینی آلمانی

طرز تهیه شیرینی آلمانی
Rate this post

اگر به طعم و عطر شیرینی های بین المللی علاقه دارید؛ حتما تاکنون شیرینی آلمانی را امتحان کرده اید. البته این شیرینی در ایران به نام های شیرینی مشهدی و شیرینی مربایی نیز مشهور است و در اکثر شیرینی فروشی ها و قنادی های سطح شهر به فروش می رسد. برای تولید انبوه شیرینی آلمانی معمولا از تجهیزات و دستگاه های قنادی خاصی نظیر دستگاه آلمانی زن استفاده می شود که زیر مجموعه ای از دستگاه دپازیتور شیرینی است. با این وجود شما می توانید این شیرینی محبوب را با تعداد کمتر در خانه درست کنید و از طعم و بافت ترد و لطیف آن لذت ببرید. در ادامه ی این مقاله طرز تهیه شیرینی آلمانی را برای شما خواهیم گفت.

شیرینی آلمانی در کنار نوشیدنی های داغ مثل چای و قهوه بسیار دلچسب است. اگر می خواهید این خوراکی محبوب را در خانه درست کنید. با ما همراه باشید. در ادامه به طرز تهیه شیرینی آلمانی و نکات اصلی پخت آن طبق یک دستور پخت خارجی می پردازیم. همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی آلمانی یا شیرینی مربایی چگونه است؟

شیرینی های آلمانی شیرینی های گرد و کوچکی هستند که وسط آنها با مربا پر شده است. این شیرینی مورد علاقه طیف سنی مختلفی از کوچک تا بزرگسال می باشد و معمولا در ایام تعطیل و عید ها در قنادی ها بسیار فروش دارد. قنادان برای تولید انبوه شیرینی آلمانی معمولا از دستگاه قنادی آلمانی زن استفاده می کنند. شاید شما این نوع شیرینی را با نام شیرینی مشهدی نیز بشناسید در هر صورت بافت این نوع شیرینی ها به قدری لطیف است که به محض خوردن در دهان شما آب می شود. برای پر کردن شیرینی آلمانی از مربا استفاده می شود که انتخاب طعم مربا در خانه می تواند دلخواه باشد، اما به طور سنتی این شیرینی معمولا با مربای توت سیاه یا تمشک پر می شود.

شیرینی آلمانی

اگر می خواهید در خانه این شیرینی خوشمزه را درست کنید حتما به حفظ تعادل بین اندازه مربا و خمیر شیرینی دقت کنید. در اینجا طرز تهیه شیرینی آلمانی را با معرفی مواد لازم برای پخت آن شروع می کنیم. همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

مواد لازم برای پخت شیرینی آلمانی و نکات مهم آن

کره (مارگارین)150 گرم
آرد سفید300 گرم
وانیل مایع½ قاشق چایخوری
تخم مرغ1 عدد
مربا با طعم دلخواهبه مقدار کافی
پودر شکر یا قند80 گرم
شکلات تخته ایبه دلخواه
بادام و پوست لیموبه دلخواه

– کره: باید از کره نرم شده و ترجیحا نمکی استفاده کنید. برای این منظور باید معمولا۳۰ دقیقه قبل از شروع پخت این شیرینی، آن را از یخچال خارج نمایید.

زرده تخم مرغ: استفاده از زرده تخم مرغ که از سفیده جدا شده است بسیار مهم است زیرا طعم بهتر و غنی تری به شیرینی آلمانی می‌دهد و به لطیف تر شدن بافت آن کمک می کند.

آرد: برای پخت شیرینی آلمانی خوشمزه بهتر است از آرد شیرینی پزی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی آلمانی مرحله به مرحله

مراحل درست کردن خمیر شیرینی آلمانی:

مرحله اول-  ابتدا کره یا مارگارین را در دمای اتاق آب کنید، سپس پودر قند یا پودر شکر را به آن اضافه کرده و کمی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. ترکیب فوق را به مدت 5 دقیقه ترجیحا باهمزن برقی هم بزنید تا یک مایع سفید و پوک به دست آید.

مرحله دوم- زرده تخم مرغ را جدا کرده و به همراه وانیل به ترکیب کره و شکر اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد را می زنیم. زرده تخم مرغ و وانیل باید به مدت 2 دقیقه مخلوط شوند تا مواد کاملا کرم رنگ شود. اگر می خواهید شیرینی آلمانی کاکائویی درست کنید در این مرحله می توانید کاکائو را نیز به مواد اضافه کنید.

دستگاه آلمانی زن - کیانی ماشین

مرحله سوم- در این مرحله آرد باید کم کم به مواد دیگر اضافه شده و با استفاده از لیسک به صورت دورانی با مواد مخلوط گردد تا یک خمیر نرم به دست آید. حتما دقت داشته باشید که نیاز به ورز دادن خمیر نیست و اگر زیاد هم بزنید خمیر به روغن می افتد و خشک می شود که مناسب شیرینی آلمانی نخواهد بود.

مرحله چهارم- خمیر شیرینی آلمانی در این لحظه آماده شده است و نیاز به استراحت دارد. برای این منظور خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم – بعد از گذشت 30 دقیقه خمیر شیرینی آلمانی شما آماده شده است. آن را داخل نایلون به ضخامت نیم سانتی متر پهن کنید تا همه قسمت های آن یکدست شود.

مراحل پخت خمیر شیرینی آلمانی:

مرحله ششم- در این مرحله می توانید از قالب های مختلف (معمولا قالب گرد) استفاده کرده و خمیر شیرنی آلمانی را قالب بزنید. خمیرهای قالب زده را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده است به فاصله کم از یکدیگر بچینید و نصف آنها را در وسط با پشت ماسوله گرد خالی کنید. توجه داشته باشید که این خمیرها باید به مدت 10 دقیقه در دمای 180 درجه فر پخته شوند.

مرحله هفتم – پس از پخت خمیر وسط شیرینی های قالب زده که ماسوله خالی نشده است را با کمی مربای دلخواه پر کنید و خمیر توخالی را به گونه ای روی آن قرار دهید که مربا مشاهده شود و خمیرها با یکدیگر جفت شوند. در این مرحله شیرینی ما آماده سرو است.

مرحله هشتم- این مرحله دلخواه است و شما می توانید در صورت تمایل شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کرده و روی شیرینی های خود بریزید. همچنین می توانید از پودر پسته و پوست لیمو برای طعم دادن بیشتر به شیرینی های خود استفاده کنید.

اگر قصد تولید انبوه شیرینی آلمانی را دارید باید از دستگاه آلمانی زن استفاده کنید. برای سفارش دستگاه آلمانی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن و دستگاه تارت با گروه تولیدی کیانی تماس بگیرید.

منبع: برگرفته از cookplans.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top