مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی

مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی
Rate this post

اگر به پخت کیک های رژیمی و سالم علاقه دارید یا قصد دارید در قنادی خود برای مشتریان خاصی که به دنبال محصولات رژیمی و سالم هستند کیک های سالم تری عرضه نمایید، احتمالا ممکن است بخواهید از پودر شیره انگور به جای شکر استفاده کنید. اما آیا مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی را می دانید؟

یکی از مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی این است که پودر شیره انگور در کنار حفظ یا بهبود طعم محصول، ارزش غذایی آن را نیز به میزان زیادی افزایش می دهد. پودر شیره انگور  در اصل یکی از محصولات جانبی و پرطرفدار انگور است که جایگزین بسیار مناسبی برای شکر مضر می باشد و به همین خاطر از آن برای کیک پزی رژیمی از جمله پخت کیک های فنجانی رژیمی و سالم استفاده می شود.

البته پودر شیره انگور به دلیل ویژگی های ساختاری و رنگی که دارد می تواند بر روی خصوصیات ساختاری و رنگ کیک شما تاثیر داشته باشد. مثلا منجر به تیرگی بیشتر بافت و رنگ کیک می شود. اما با توجه به مزایایی که دارد برای افرادی که به دنبال غذاهای سالم تر هستند این مسئله چندان اهمیتی نخواهد داشت. در ادامه بیشتر به مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی می پردازیم.

برای مجهز کردن کارگاه قنادی خود به تجهیزات کارگاه شیرینی پزی نظیر دستگاه قنادی، دپازیتور شیرینی، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن، دستگاه تارت زن و غیره همین امروز با ما تماس بگیرید.

همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک،  دستگاه رولت زن، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

دلیل استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی

همانطور که می دانید محصولاتی مانند کیک و شیرینی از جمله فرآورده های غذایی دارای شکر زیاد هستند که به خاطر طعم و عطر بی نظیرشان محبوبیت زیادی در میان گروه های مختلف جامعه دارند. در اصل شکر یکی از مواد اولیه اصلی در پخت کیک و شیرینی محسوب می شود که نقش بسیار مهمی در طعم، ساختار و کیفیت محصول دارد.

اما همین ماده که خاصیت شیرین کنندگی بالایی دارد و حتی در تردی و افزایش حجم کیک ها نیز موثر است برای افرادی که دیابت دارند اصلا توصیه نمی شود و حتی منجر به برخی مشکلات سلامتی مانند چاقی و اضافه وزن، پوسیدگی دندان، بیماری های قلبی و غیره می شود. به همین خاطر خیلی از افرادی که به دنبال پیروی از سبک زندگی سالم و انتخاب رژیم غذایی سالم هستند به دنبال یک جایگزین برای این شیرین کننده ی مضر می گردند.

بهترین تجهیزات کارگاه شیرینی پزی

تاکنون محصولات مختلفی برای جایگزینی با شکر در پخت کیک و شیرینی مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از آنها شیر انگور و همینطور پودر شیره انگور است. همچنین از شیره خرما و عصاره انجیر خشک نیز برای شیرین کردن کیک و شیرینی استفاده می شود. ما در ادامه قصد داریم در خصوص مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی طبق این لینک توضیح دهیم.

همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

مزایای استفاده از پودر شیره انگور در کیک پزی

برای بررسی مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی در اولین مورد می توان به خواص بی نظیر میوه انگور اشاره کرد که قطعا این خواص در پودر شیره انگور نیز موجود است و در نتیجه شما با اضافه کردن این ماده به جای شکر سفید به کیک ها نه تنها یک جایگزین سالم برای شکر پیدا کرده اید بلکه خواص بی نظیری به محصولات خود بخشیده اید.

  • خواص فوق العاده میوه انگور برای سلامتی

میوه انگور منبع نسبتا خوبی از مواد معدنی مثل کلسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین هایی همچون ویتامین های  A، C و گروه B می باشد. این ماده غذایی خون ‌ساز بوده و برای افرادی که ضعف دارند یا به کم خونی مبتلا هستند، بسیار مفید است. علاوه بر این انگور دارای فیبر بالایی است که از تعدادی بیماری ها نظیر سرطان، بیماری های گوارشی و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

شیره انگور و پودر شیره انگور همانند سایر فراورده های انگور دارای مواد معدنی و مغذی زیادی می باشند. بنابراین افزودن شیره انگور تازه و یا پودر شیره انگور به محصولاتی مانند کیک اسفنجی و کیک های فنجانی به نسبت های مناسب خواص فوق العاده ای به این محصولات می بخشد که برای جذب مشتریانی که به سبک زندگی سالم روی آورده اند بسیار موثر است.

بهبود بافت و حجم کیک با پودر شیره انگور

  • بهبود بافت و حجم کیک با پودر شیره انگور

مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی فقط به خواص بی نظیر آن محدود نمی شود. تحقیقات نشان می دهد شیره انگور و به ویژه پودر شیره انگور از قابلیت بیشتری برای نگهداری هوا در خمیر کیک برخوردار است. همچنین کیک های دارای درصدهای مختلف شیره انگور نیز از حجم بالاتری نسبت به کیک های دارای پودر شیره انگور برخوردار هستند. بنابراین می توان گفت این محصول به بهبود بافت و حجم کیک نیز کمک می کند.

آیا استفاده از پودر شیره انگور در کیک و شیرینی برای همه مناسب است؟

با وجود اینکه پودر شیره انگور سرشار از خواص است اما زیاده روی در مصرف آن اصلا توصیه نمی شود. درست است که این ماده مواد قندی کم ضررتری نسبت به شکر معمولی دارد اما باز هم زیاده روی در مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه نمی شود و مصرف زیاد آن حتی می تواند چاق کننده باشد.

شیره انگور همچنین اگر به میزان زیادی مصرف شود به دلیل فیبر بالایی که دارد منجر به مشکلاتی از جمله یبوست خواهد شد. از آن گذشته مصرف زیاد شیره انگور به خاطر طبیعت گرمی که دارد برای گرم مزاج ها توصیه نمی شود زیرا موجب غلیظ شدن صفرا و در نتیجه جوش زدن در صورت و بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top