طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی
Rate this post

افزودن شکلات به کیک ها قطعا یک طعم بی نظیر و غنی تر برای این محصولات خوشمزه ایجاد می کند که عموم مردم آن را بیشتر می پسندند. به همین خاطر خیلی از کافی شاپ ها و قنادی ها انواع کیک شکلاتی نظیر کیک دبل چاکلت، کیک شکلاتی لاوا، کیک شکلاتی خیس و غیره را به فروش می رسانند. اگر شما هم عاشق کیک های شکلاتی هستید و دوست دارید یک کیک شکلاتی فوق العاده خوشمزه را در منزل تهیه کنید، می توانید طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی را از این مقاله دنبال کنید.

همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی، دپازیتور شیرینی، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

کیک دبل چاکلت کافی شاپی؛ یک کیک بسیار لذیذ و پرطرفدار

اگر از طعم کیک شکلاتی بسیار غلیظ خوشتان می آید پیشنهاد می کنیم طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی را در خانه امتحان کنید. قطعا خوردن کیک دبل چاکلت کافی شاپی همراه با چای یا قهوه بسیار می چسبد. کیک دبل چاکلت یکی از کیک های شکلاتی بسیار پر طرفدار است و به همین خاطر اکثر کافی شاپ ها و شیرینی فروشی ها این کیک را در منوی محصولات خود قرار داده اند. با توجه به محبوبیت این کیک، تولید انبوه آن برای کارگاه های قنادی پیشنهاد می شود. برای برش کیک ها به شکل کاملا حرفه ای می توان از دستگاه برش کیک موجود در گروه تولیدی کیانی استفاده کرد.

بهبود بافت و حجم کیک با پودر شیره انگور

جهت تهیه کیک دبل چاکت کافی شاپی اولین مرحله آماده سازی تمام مواد اولیه مورد نیاز است که در ادامه به معرفی تک تک مواد اولیه و میزان مورد نیاز آنها می پردازیم. شما باید ابتدا تمام مواد را مطابق با جدول زیر آماده نمایید:

تخم مرغ4 عدد
کره200 گرم
بیکینگ پودر1/5 قاشق چای خوری
قهوه فوری1 قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای200 گرم
شکلات چیپسی1 تا 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید85 گرم
وانیلنوک قاشق غذاخوری
 شکر1/2 لیوان
نمکنصف قاشق چای خوری
روغن3 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو1/2 لیوان

در ادامه به طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی با مواد اولیه بالا می پردازیم. همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

 طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

هیچ کس نمی داند کیک دبل چاکلت بسیار لذیذ را چه کسی برای اولین بار پخته است. به نظر می رسد که این کیک بسیار خوشمزه مانند انواع دیگر خوراکی های شیرین و لذیذ به مرور زمان تکامل یافته است و دستورالعمل پخت آن نیز به تدریج به شکل امروزی رایج شده است. در اینجا مرحله  به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

مزایای استفاده از پودر شیره انگور به جای شکر در کیک پزی

مرحله اول)

اگر می خواهید یک کیک دبل چاکلت کافی شاپی خوشمزه و لذیذ داشته باشید در مرحله اول شما باید 200 گرم کره را در تابه روی حرارت کم قرار داده و به مرور زمان شکلات تخته ای را که آن هم به مقدار 200 گرم می باشد به کره اضافه کنید. این ترکیب فوق العاده را  به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط گردد و یک مایه کاملا یکدست و یکنواخت به دست آید.

مرحله دوم)

هنگامی که ترکیب کره و شکلات تخته ای شروع به جوشیدن کرد، تابه را کنار بگذارید تا بعد از مدت 10 تا 15 دقیقه دمای آن ولرم شود.

مرحله سوم)

یک ظرف دیگر بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید. سپس به ترتیب پودر قهوه، وانیل، شکر و روغن را به آن اضافه کنید.  مخلوط فوق را باید به مدت 5 دقیقه به طور کامل هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت به دست آید.

مرحله چهارم)

همانطور که ملاحظه کردید ما در مرحله اول کره و شکلات تخته ای را باهم ترکیب کردیم یک مایه ی یک دست به دست آوردیم. حالا در این مرحله باید مایه فوق را به مایه یکدست دیگری که از ترکیب تخم مرغ، پودر قهوه، وانیل، شکر و روغن درست شده است اضافه کنیم و به خوبی هم بزنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم)

در این مرحله از طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی شما باید مواد خشک موجود در دستورالعمل پخت کیک را با هم ترکیب کنید. این مواد شامل آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک است. بهتر است بعد از ترکیب کردن مواد فوق برای اینکه نتیجه پخت کیک شما بهتر شود این مواد خشک ترکیب شده را 3 بار الک کنید.

مرحله ششم)

در این مرحله باید مواد خشک ترکیب شده و الک شده را آرام آرام به مخلوط قبلی اضافه کنیم و هم بزنیم تا در نهایت یک مایه کیک کاملا منسجم و یکدستی ایجاد شود.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

 مرحله هفتم)

یک ظرف کیک پزی مناسب مثل قالب کیک کمربندی را آماده کنید. بهتر است از یک کاغذ روغنی در کف قالب استفاده کنید تا کیک به ظرف نچسبد. در نهایت مخلوط فوق را به آرامی در قالب کیک بریزید و با چند ضربه آن را صاف کنید.

قبل از قرار دادن کیک در فر، روی مواد کیک را با شکلات چیپسی و کمی شکلات تخته ای رنده شده تزئین کنید. کمی شکلات ها را به داخل مواد کیک فشار دهید تا به خوبی با آن ترکیب شود.

همچنین بعد از پخت کیک نیز می توانید از شکلاتی که به صورت بن ماری آب شده است به شکل یکنواخت بر روی کیک بریزید تا کیک شما طعم شکلاتی غلیظ تری پیدا کند.

  • برای پخت کیک ابتدا فر را با دمای 175 درجه به مدت 5 دقیقه گرم کنید. سپس ظرف کیک پزی را به مدت 35 دقیقه در فر قرار دهید.
  • کیک آماده شده که تازه از فر درآمده است باید به مدت 30 دقیقه کنار گذاشته شود تا کاملا خنک شود.

کیک دبل چاکلت کافی شاپی  شما آماده است. امیدواریم که بتوانید این کیک شکلاتی فوق العاده خوشمزه را طبق دستور فوق در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. شما می توانید این کیک خوشمزه را با قهوه یا چای و یا بستنی نوش جان کنید.

شایان ذکر است در گروه تولیدی کیانی، انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره طراحی و تولید می شود. جهت سفارش تجهیزات قنادی حرفه ای همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top