آموزش تارت میوه ای

آموزش تارت میوه ای
Rate this post

انواع تارت میوه ای یکی از دسرهای مورد علاقه اکثر مردم به خصوص در ماه های گرم سال در فصل تابستان است که میوه های رنگارنگ و خوشمزه همچون گیلاس، آلبالو و توت فرنگی به وفور یافت می شود. معمولاً یک تارت میوه ای با بافت سبک که روی آن شیرین ترین انواع توت ها و میوه های رنگارنگ قرار دارد خیلی از خوشمزه ترین و دلپذیرترین انواع دسر و شیرینی موجود در بازار است. در ادامه به آموزش تارت میوه ای می پردازیم. اگر شما هم می خواهید این دسر خوشمزه را در منزل تهیه نمایید، با ما همراه باشید.

با توجه به محبوبیت شیرینی تارت در میان مشتریان اغلب قنادی های معروف سطح شهرها اقدام به تولید این نوع دسر خوشمزه در مقیاس انبوه کرده اند. اگر شما هم می خواهید شیرینی تارت را به محصولات فروشگاه خود اضافه کنید همین امروز یک دستگاه تارت زن اتوماتیک از گروه تولیدی کیانی تهیه نمایید.

شایان ذکر است گروه تولیدی کیانی یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره در ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید انواع دستگاه قنادی همین امروز با ما تماس بگیرید.

آموزش تارت میوه ای

تارت میوه ای از جمله دسرهای خاص و خوشمزه است که پیر و جوان طعم آن را می پسندند. این دسر خوشمزه و خوش رنگ و لعاب به خصوص در فصل تابستان بازار قابل توجهی دارد و برای جشن ها و مهمانی ها به وفور سفارش داده می شود. اما شما می توانید تارت میوه ای جذاب را به راحتی در خانه درست کنید. در اینجا به آموزش تارت میوه ای می پردازیم. ابتدا مواد اولیه را معرفی می کنیم:

مواد اولیه برای آموزش تارت میوه ای

مواد لازم برای خمیر تارت:

آرد۲پیمانه
کره سرد۱۲۵گرم
تخم مرغ۱عدد
شکر۲ قاشق سوپخوری

مواد لازم برای کرم تارت:

شیر۲پیمانه
تخم مرغ۲عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپخوری
شکر۴/۳پیمانه
وانیل۴/۱پیمانه

مواد لازم برای روی تارت:

پودرآگارآگار ۱قاشق چایخوری
آب۱پیمانه
آبلیمو۱قاشق چایخوری
شکر۳/۱پیمانه
میوهبه دلخواه

آموزش تارت میوه مرحله به مرحله

آموزش تارت میوه ای ) طرز تهیه نان تارت در منزل به روش ساده

1) ابتدا باید کره سرد و آرد را با هم مخلوط کنید تا یک حالت خمیری ایجاد شود. سپس با نوک انگشتان خود خمیر را به قدری ورز دهید تا کره به خوبی به خورد خمیر برود و خمیر به شکل خرده نان درآید.

2) در یک ظرف جداگانه تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کرده و کمی هم بزنید.

3) مرکز خمیر به دست آمده در مرحله اول را گود کنید و مخلوط تخم مرغ و شکر را وسط کره و آرد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود.

4) خمیر تارت را درون کیسه فریزر گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

5) در این مرحله خمیر تارت شما آماده قالب زنی است. برای این منظور سطح صافی را آردپاشی کنید و خمیر تارت را روی آن پهن کرده و قالب بزنید. شما همچنین می توانید از قالب های بزرگ یا کوچک مخصوص تارت استفاده کنید. (در کارگاه های قنادی در این مرحله از دستگاه تارت زن تمام اتوماتیک یا دستگاه تارت زن رومیزی برای قالب زنی و پخت خمیر تارت استفاده می شود.)

6) سطح خمیر را کمی با برس چرب کنید و با کمک یک چنگال روی آن سوراخ هایی ایجاد نمایید.

7) خمیر تارت قالب زده شده و آماده شده باید در فری که از قبل گرم شده است با دمای 180 سانتی گراد به مدت 25 تا 30 (بر اساس اندازه  خمیر تارت) دقیقه پخته شود.

8) بعد از اینکه خمیر تارت شما پخته شد باید اجازه دهید تا نان تارت آماده شده خنک شود تا بتوانید آن را به راحتی از قالب خارج کنید.

***نکته: کره نباید با کف دست با آرد مخلوط گردد، چرا که حرارت کف دست معمولا زیاد است و در نتیجه خمیر به روغن می افتد.

آموزش تارت میوه ای ) طرزتهیه کرم تارت میوه ای:

  • مواد اولیه مورد نیاز برای کرم تارت میوه ای را باهم مخلوط کنید. سپس مخلوط فوق را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید.
  • بعد از اینکه مواد روی حرارت غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و روی کرم را با یک کیسه فریزر بپوشانید تا روی آن نبندد.

***نکته در این مرحله شما می توانید به جای کرم از خامه شیرین شده استفاده کنید.

آموزش تارت میوه ای ) طرز تهیه مواد لازم برای روی تارت:

  • تهیه لایه ژلاتینی: برای روی تارت مواد مذکور به جز میوه را باهم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰دقیقه بگذارید.
  • در مرحله آخر ابتدا داخل نان تارت آماده شده را با کرم یک لایه پوشانده و بعد از میوه دلخواه روی کرم قرار دهید و سپس با برس، لایه ژلاتینی تهیه شده را بر روی میوه ها بزنید. فقط توجه داشته باشید که لایه ژلاتینی باید تا زمانی که داغ است بر روی میوه ها زده شود.

مزایای استفاده از تجهیزات شیرینی پزی

برای تهیه تارت میوه ای از چه میوه ای می توان استفاده کرد؟

وقتی صحبت از رویه میوه های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب بر روی تارت های میوه ای می شود، شما می توانید انتخاب های مختلفی داشته باشید. از توت فرنگی، آلبالو و گیلاس گرفته تا زغال اخته، کیوی، انبه و تمشک بسته به سلیقه و ذائقه افراد همگی قابل استفاده هستند.

فقط مطمئن شوید که میوه ها به درستی پوست کنده شده و ترجیحا هسته آنها جدا شده باشد. اساساً، فقط مطمئن شوید که تکه های سفت میوه به خوبی جدا شده اند تا هر لقمه از تارت میوه ای دارای طعمی بی نظیر باشد. همچنین ترکیب سیب و دارچین  نیز یکی از ترکیب های بسیار عالی و پرطرفدار برای تهیه انواع کیک و تارت و شیرینی می باشد. پیشنهاد می کنیم از این ترکیب خوشمزه برای تهیه شیرینی تارت در منزل استفاده نمایید.

آیا برای این دستور به قالب مخصوص تارت نیاز است؟

برای این مدل دستور پخت تارت میوه ای در منزل شما می توانید از قالب مخصوص تارت یا هر نوع ظرف نچسب دیگر استفاده کنید. با این حال، اگر تارت در قالب مخصوص آماده شود از لحاظ ظاهری حرفه ای تر بوده و برش دادن و سرو آن نیز بسیار راحت تر می شود.

چنانچه برای مجهز کردن کارگاه قنادی و شیرینی پزی خود به انواع دستگاه قنادی نظیر دستگاه دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top