آموزش رولت خامه ای

آموزش رولت خامه ای
Rate this post

رولت خامه ای یک شیرینی سبک و تر است که اکثرا با خامه فرم گرفته ی وانیلی پر شده است و قطعا یکی از بهترین دسرهایی است که تا به حال هر کسی امتحان کرده است. رولت خامه ای از آیتم های پرفروش قنادی ها محسوب می شود و به همین خاطر کارگاه های قنادی اقدام به تولید انبوه روزانه ی این محصول  با تجهیزات قنادی خودکار همچون دستگاه رولت زن می کنند. اما با این وجود می توان این شیرینی خوشمزه را در خانه نیز تهیه کرد. در ادامه به آموزش رولت خامه ای با حداقل مواد ممکن می پردازیم.

چنانچه برای مجهز کردن کارگاه قنادی و شیرینی پزی خود به تجهیزات کارگاه شیرینی پزی گروه تولیدی کیانی نظیر انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.

مواد اولیه لازم برای پخت رولت خامه ای خوشمزه در خانه

شیرینی رولت یکی از شیرینی های بسیار پرفروش و محبوب است که در شیرینی‌فروشی‌های ایران به وفور یافت می شود. کارگاه های قنادی این شیرینی تر خوشمزه را اکثرا با دستگاه رولت زن به صورت انبوه تولید می کنند تا بتوانند با سرعت و کیفیت بالایی نیاز روز بازار را تامین کنند. با این وجود همانطور که گفته شد شما می توانید با حداقل مواد اولیه که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم این شیرینی خوشمزه را در خانه هم درست کنید.

شیریک قاشق غذاخوری
آب داغشش قاشق غذاخوری
آرد قنادی۱۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
وانیلیک سوم قاشق چایخوری
خامه قنادی۲۵۰ گرم (شکلاتی یا وانیلی)
بیکینگ پودریک سوم قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد

آموزش رولت خامه ای خوشمزه در منزل

آیا به دنبال پخت یک شیرینی تر خوشمزه خانگی هستید که با طعم و ظاهر بی نظیرش همه اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهید؟ رولت خامه ای می تواند یک انتخاب بی نظیر برای پخت دسر در خانه باشد. درست کردن این کیک رولت خوشمزه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، فقط باید تعدادی نکته را رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم:

آموزش رولت خامه ای

مرحله 1:

در مرحله اول شما باید زرده و سفیده 4 تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس سفیده ها را در داخل یک کاسه ریخته و به صورت جداگانه به مدت یک دقیقه باهمزن دور تند مخلوط نمایید. پس از یک دقیقه نصف شکر یعنی 50 گرم شکر را کم کم به کاسه اضافه نمایید ودوباره به مدت یک دقیقه دیگر با دور تند همزن مخلوط کنید.

(سفیده تخم مرغ باید به اندازه ای همزده شود که کاملا کف کرده به طوری که در صورت برگرداندن کاسه سفیده از ظرف بیرون نریزد.)

مرحله 2:

در این مرحله سفیده های تخم مرغ را در یخچال قرار دهید. سپس  زرده تخم مرغ ها را همراه با باقی مانده شکر و همینطور وانیل به قدری هم بزنید که حالت کرمی به خود بگیرد.

مرحله 3:

در این مرحله از آموزش رولت خامه ای 6 قاشق غذاخوری آب داغ را به زده های تخم مرغ اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر مواد را به طور کامل هم بزنید. سپس آرد و بیکینگ پودر که از قبل مخلوط شده و ترجیحا سه بار الک شده است را به زرده ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود. پس از آن سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و کم کم به این مواد اضافه کنید.

(توجه داشته باشید که ترکیب مواد فوق در نهایت باید کاملا صاف و یکدست باشد و هیچ دانه گلوله ای شکلی در آن باقی نماند.)

مرحله 4:

یک قالب مستطیلی شکل را بردارید. (با این حجم از مواد یک قالب 30 در 40 سانتی متری مناسب می باشد). سپس یک کاغذ روغنی بزرگ را درون آن قرار دهید، به طوری که کاغذ روغنی از اطراف قالب شما بیرون بزند. با مقدار کمی روغن مایع سطح کاغذ روغنی را چرب کنید و مایه شیرینی را در داخل قالب بریزید.

خرید دستگاه رولت زن

برای اینکه نان رولت خامه ای شما کاملا یکدست شود و شکل خوبی داشته باشد باید روی مواد را به صورت صاف و یکدست درآورید. رولت را به مدت 20 دقیقه در داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

(در مرحله نهایی و پس از اینکه نان رولت شما پخت، با استفاده از گریل به مدت یک تا دو دقیقه روی نان رولت را طلایی کنید.)

مرحله 5:

نان رولت باید کاملا پخته و روی آن به صورت یکنواخت گریل شده باشد. البته نباید نان رولت را بیش از حد بپزید چون باعث خشک شدن آن می شود و در نتیجه هنگام رول کردن آن با مشکل مواجه می شوید.

( اگر روی نان رولت شما کمی خشک شده است، قبل از اینکه مرحله بعدی را شروع کنید با استفاده از نایلون روی ان را بپوشانید تا نرم شود.)

مرحله 6:

نان رولت پخته و نرم شده را از سینی خارج کرده و کاغذ روغنی آن را جدا کنید. قبل از اینکه خامه را به نان رولت اضافه کنید ابتدا یکبار رولت را به شکل محکم رول کنید و اجازه دهید تا به شکل رولت خنک شود سپس آن را باز کنید.

مرحله 7:

خامه قنادی را به مدت چند دقیقه دقیقه هم بزنید تا حجیم شود. سطح نان رولت را با کمی شیر مرطوب کنید و آن را به صورت یک دست با خامه بپوشانید. همه قسمت های نان باید به طور کامل و یکدست با خامه پوشانده شود.

(در این مرحله به دلخواه  و کاملا سلیقه ای می توانید میوه هایی مانند موز و یا مغزیجاتی مانند پسته و گردو به را روی خامه بریزید.)

مرحله 8:

در مرحله نهایی آموزش رولت خامه ای شما باید نان رولت را محکم رول کنید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا رولت خامه ای شما به طور کامل شکل بگیرد. پس از 2 ساعت می توانید رولت را به ابعاد دلخواه با چاقو اره ای برش بزنید و سرو کنید.

برای خرید انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top