راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه

راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه
Rate this post

کیک و کلوچه یکی از میان وعده های لذیذ و پرطرفدار در میان گروه های سنی مختلف است. برای تولید این میان وعده های خوشمزه و لذیذ از شیر تازه، شکر، روغن و مواد دیگر استفاده می شود. تا امروز راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه در چندین شهر کشور عزیزمان صورت گرفته است.

 برخی از برندهای محبوب کیک و کلوچه در کشور عبارتند از: شیرین عسل، باراکا، های کینگ، ایسترم، تامی تک، چای رفاه لاهیجان و ده ها برند دیگر.  امروزه برای راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه به ماشین آلات و تجهیزات تولید کیک و کلوچه صنعتی نیاز است.

 برخی از انواع دستگاه قنادی مورد نیاز برای تولید محصولات قنادی پرطرفدار عبارتند از: دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره. همچنین میکسرها و فرهای صنعتی از جمله مهم ترین تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه هستند.

معمولا برای راه اندازی یک خط تولید شما باید طرح توجیهی آن را تهیه نمایید.  در این طرح توجیهی باید تمام هزینه های خط تولید کیک و کلوچه اتوماتیک را مورد بررسی قرار دهید و با چندین فروشنده انواع دستگاه قنادی صحبت کنید. شما می توانید این تجهیزات را به صورت نو یا دست دوم تهیه کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد.

در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید صنعتی کیک و کلوچه و چگونگی راه اندازه خط تولید این محصولات بپردازیم. با ما همراه باشید.

راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه

انواع محصولاتی که شما می توانید در یک کارخانه یا کارگاه تولید کیک و کلوچه داشته باشید عبارتند از: انواع کیک و کلوچه صبحانه و عصرانه با طعم های ساده، گردویی، کشمشی، شکلاتی، نوتلا، وانیلی، قهوه، کاکائو، دو رنگ، پنیری، کره ای یا با طعم میوه هایی همچون توت فرنگی، موزی، پرتقالی، سیب و همچنین کیک و کلوچه رژیمی برای مشتریان خاص.

خط تولید کیک صنعتی

برای تولید کیک و کلوچه به روش تجاری و صنعتی باید نکات زیادی در نظر گرفته شود. این کسب وکار در اصل به روش ها و تجهیزات خاصی نیاز دارد. ا

مروزه تمام مراحل تولید کیک و کلوچه صنعتی از مخلوط کردن مواد اولیه تا بسته بندی به صورت اتوماتیک با دستگاه های قنادی مدرن انجام می شود. برخی از ماشین آلات قنادی پرکاربرد شامل دپازیتور شیرینی و دستگاه برش کیک است.

با استفاده از انواع دستگاه قنادی شما قادر هستید محصول مورد نظر خود را در طعم های مختلف از جمله میوه ای، شکلاتی، مغزدار با شکل و وزن یکسان به صورت انبوه تولید کنید.

تولید این محصولات به چه شکل است؟

امروزه خط تولید کیک و کلوچه در ایران مانند سایر کشورها به صورت تمام اتوماتیک است. بنابراین کلیه ی مراحل تولید به صورت خودکار توسط دستگاه هایی که از قبل تنظیم شده اند صورت می گیرد.  در نتیجه کیک و کلوچه ی کاملا بهداشتی، خوشمزه و با کیفیت  با سرعت بیشتری به بازار وارد می شود.

چه به تازگی قصد راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه را داشته باشید و حتی اگر از قبل در خصوص راه اندازی این کسب وکار تجربه دارید برای جلوگیری از هر گونه ریسک و خطر از دست دادن سرمایه باید حتما یک طرح توجیهی برای آن تهیه نمایید.

در این طرح توجیهی باید مواد اولیه، نحوه ترکیب کردن مواد، دستگاه های مورد نیاز برای تولید، قیمت دستگاه ها، نحوه کار با دستگاه ها، تعداد نیروی مورد نیاز برای کارگاه، مساحت کارگاه، تعداد تولید روزانه و کلیه نکات مهم دیگر در نظر گرفته شود.

امروزه کارخانه های زیادی هستند که انواع کیک و کلوچه را برای مصرف روزانه مشتریان با بسته بندی خاص تولید می کنند. بنابراین درصورتی که شما بتوانید یک طرح توجیهی تهیه کنید و تمام نکات کلیدی برای راه اندازی چنین کسب وکاری را رعایت کنید می توانید سود خوبی داشته باشید.

بررسی تولید کیک و کلوچه در ایران

کشور ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلوچه و کیک صنعتی در خاورمیانه است. ما سالانه میزان زیادی از این محصولات را به کشورهای دیگر مانند ازبکستان، قزاقستان، عراق، افغانستان و غیره صادر می کنیم.

همچنین شایان ذکر است که تولید این مواد غذایی با رعایت کامل استاندارهای بین المللی انجام شده و کلیه محصولات دارای نشان سیب سلامت مخصوص به هر برند هستند.

کارخانه های بسیار زیادی در ایران کیک و کلوچه تولید می کنند. این کارخانه ها در اکثر شهرهای ایران همچون شهرهای شمالی، مشهد، تهران، تبریز، یزد و اصفهان دایر هستند.

صنعت کیک و کلوچه

صاحبان این کارخانه ها به صورت های اتوماتیک محصولات غذایی خود را در انواع و طرح های متفاوت تولید و به بازار عرضه می کنند.

سالانه در کشور کیک و کلوچه صنعتی در تن های بالایی تولید می شود. این میزان تولید باکیفیت و دارای علامت استاندارد و نشان سیب سلامت تقریبا برای صادرات به دیگر کشورها نیز در نظر شده است.

در واقع این کارخانه ها با تولیدات مکرر خود و صادرات محصولات باکیفیت به کشورهای دیگر با قیمت به صرفه و عالی باعث شده اند کشورهای همجوار  نیز از خرید محصولات غذایی ایران رضایت داشته باشند.

چنانچه شما هم قصد راه اندازی خط تولید کیک و کلوچه را دارید حتما در برنامه های بلند مدت خود به صادرات این محصولات توجه داشته باشید.

مراحل تولید این محصولات در کارخانه ها چگونه است؟

مراحل تولید کیک و کلوچه در تمام کارخانه ها تقریبا به یک شکل است. فقط فرمولاسیون کیک صنعتی و کلوچه صنعتی و همچنین اندکی تفاوت در نوع دستگاه های تولیدی باعث تنوع کیک و کلوچه های موجود در بازار می شود. اما مراحل کلی تولید مشابه است که عبارتند از:

  1. تهیه ی مواد اولیه بر اساس فرمولاسیون کیک های صنعتی
  2. ترکیب تمام موا اولیه به میزان های لازم با یکدیگر
  3. آماده سازی مایه یا خمیر برای وارد شدن به مرحله پخت
  4. مرحله سرد کردن محصول بعد از پخت
  5. بسته بندی و عرضه به بازار برای فروش

قیمت خرید دستگاه قنادی و سایر دستگاه های تولید کیک و کلوچه

ماشین آلات تولید کیک و کلوچه در واقع همان دستگاه هایی هستند که فرآیند تولید اتوماتیک کارخانه یا کارگاه شما را پیش می برند. بسته به نوع تولید خود و مساحت کارگاه می توانید انواع دستگاه قنادی را با ابعاد مختلف خریداری نمایید. هر کدام از این دستگاه ها بر اساس مشخصات  و قابلیت هایی که دارند قیمت گذاری شده اند.

برای اطلاع از قیمت دستگاه دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن و دستگاه تارت همین امروز با گروه تولیدی کیانی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top