تاریخچه پیدایش شیرینی تارت از دیروز تا به امروز

تاریخچه پیدایش شیرینی تارت
Rate this post

تاریخچه پیدایش شیرینی تارت نشان می دهد که  این شیرینی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین شیرینی ها در جهان است. این شیرینی سال ها است که امتحان خود را به عنوان پرفروش ترین شیرینی در قنادی ها پس داده است. در حال حاضر خیلی از کارگاه های قنادی با کمک دستگاه تارت زن انواع نان تارت و شیرینی تارت را به صورت انبوه به بازار عرضه می کنند.

برای مشتریان قنادی ها، یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها، تارت سیب و انواع دیگر تارت های میوه ای است. این تارت ها به عنوان یک دسر خوشمزه و خوش عطر طرفداران زیادی دارند. حتی خیلی از مردم در سراسر دنیا طعم تارت را  طعم دوران کودکی‌شان می دانند.

هنگامی که تاریخچه پیدایش شیرینی تارت را بررسی می کنیم به قدمت این شیرینی در گذشته های خیلی دور پی می بریم. به همین خاطر از تارت ها به عنوان یک شیرینی نوستالژیک یاد می شود که خیلی ها را به یاد دوران کودکی شان می اندازد.

در گذشته تمام مراحل تهیه نان تارت و پخت شیرینی تارت مانند انواع شیرینی های دیگر به صورت سنتی و با دست انجام می شد که البته زمانبر بود. اما از آنجایی که امروزه سرعت و کیفیت در هر کاری حرف اول را می زند استفاده از انواع دستگاه قنادی برای تولید هر نوع شیرینی به یک ضرورت تبدیل شده است.

شما می توانید انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن و دستگاه تارت زن را از گروه تولیدی کیانی خریداری کنید.

 با توجه به محبوبیت شیرینی تارت از دیروز تا به امروز پیشنهاد می کنیم حتما یک دستگاه تارت زن داشته باشید. در ادامه به تاریخچه پیدایش شیرینی تارت می پردازیم. با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد شیرینی تارت

تارت (Tarte) یک کلمه با ریشه ی فرانسوی است و می تواند نشان دهد که تاریخچه پیدایش شیرینی تارت به کشور فرانسه برمی گردد. این شیرینی معمولاً شامل یک خمیر و مواد پرکننده به عنوان پوشش آن است. این شیرینی به صورتی آماده می شود که یک لایه باز بر روی خمیر شیرینی وجود دارد و می توان آن را با انواع مواد و طعم ها پر کرد. بنابراین شیرینی تارت با طعم های گوناگون می تواند برای همه ی سلیقه ها و ذائقه ها مناسب باشد.

تارت میوه

خمیر تارت علاوه بر اینکه در پخت شیرینی استفاده می شود برای تهیه انواع غذا نیز کاربرد دارد. تارت‌ معمولا بر پایه میوه ها (تارت میوه ای) مثل سیب، آلبالو، توت فرنگی و یا مایع کاستارد درست می شود. خمیر تارت شیرینی از شکر تهیه می شود در حالی که خمیر تارت مورد استفاده در آشپزی دارای طعم نمکی است.

امروزه تارت‌ های مربایی نیز بسیار محبوب هستند. در این تارت ها از انواع مربا به عنوان مایع پرکننده خمیر تارت استفاده می شود. البته تارت های مختلف می توانند توسط سرآشپزها در کشورهای مختلفی ابداع شده باشند. مثلا از میان انواع این شیرینی ها، تارت خوش پخت مختص به انگلستان است.

یک تفاوت اصلی که میان تارت با انواع دیگر کیک ها وجود دارد حالت ترد بودن آن است و اینکه خمیر تارت بدون پف کردن به عمل می آید. اگر هنوز این شیرینی محبوب را به منوی فروشگاه خود اضافه نکرده اید یا هنوز به صورت سنتی آن را آماده می کنید وقت آن رسیده که برای خرید دستگاه تارت زن اتوماتیک اقدام کنید. برای کسب وکارهایی با ابعاد کوچکتر می توان دستگاه تارت رومیزی را تهیه نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آشنایی با مواد اولیه برای درست کردن خمیر تارت

همانطور که گفته شد از شکر در خمیر تارت شیرینی و از نمک (به تنهایی) در خمیر تارت مخصوص غذا استفاده می شود.  به طور کلی مواد تشکیل دهنده ی خمیر تارت شیرینی به شرح زیر است:

  • مخلوط کره بدون نمک و روغن گیاهی
  • آب
  • شکر
  • نمک (به میزان بسیار کم)
  • آرد چندمنظوره (آرد معمولی)

بررسی تاریخچه پیدایش شیرینی تارت سیب

کلمه فرانسوی Tarte را می‌ توان به معنای پای یا تارت ترجمه کرد، زیرا هر دو عمدتاً یکسان هستند. البته به استثنای پخت شیرینی پایی که معمولاً روی آن با خمیر پوشانده می شود. در حالی که در تارت ‌ها روی شیرینی را باز می‌گذارند.

هنگام بررسی تاریخچه پیدایش شیرینی تارت این تصور می‌شود که تارت ‌ها در واقع محصولی از شیرینی پای قرون وسطایی هستند.

همچنین به نظر می رسد که خمیر تارت (یک پوسته نسبتا نارک) برای اولین بار در سال 1550، تقریباً 200 سال پس از ابداع شیرینی پای استفاده شده است. در آن زمان آنها را با گوشت و مزه های مختلف دیگر پر می کردند که به عنوان غذاهایی عالی و محبوب در میان اشراف تلقی می شد. اما تارت های بعدی اغلب بر اساس میوه و مایع کاستارد بودند.

نکات پخت تارت سیب

تاریخچه پیدایش شیرینی تارت در انگلستان

اولین تاریخی که ما برای دستور پخت تارت کاستارد در انگلستان داریم، حدود سال 1450 در یک کتاب آشپزی قرون وسطایی به نام Two 15th Century Cookbook است.

به گفته متخصصان این دومین کتاب قدیمی آشپزی است که به زبان انگلیسی نوشته شده است. در آن زمان این نوع تارت کاسترد یکی از غذاهای میزهای سلطنتی را تشکیل می داد.

به این ترتیب وقتی تاجران و مقامات ثروتمند بریتانیایی به چین نقل مکان کردند، سرآشپزهایی را با خود به این کشور بردند که تارت های کاسترد را به عنوان یک شیرینی محبوب از کشور زادگاه درست می کردند. کم کم سرآشپزهای چینی که در آشپزخانه کمک می کردند، نحوه آماده شدن آنها را تماشا کرده و یاد گرفتند. به این ترتیب پخت این شیرینی خوشمزه در دنیا بیشتر گسترش پیدا کرد.

درست کردن تارت با دستگاه تارت زن اتوماتیک

اگر یک شیرینی تارت به خوبی و حرفه ای درست شده باشد، قطعا خوردن آن بسیار لذت بخش است. اگر می خواهید این شیرینی بسیار  محبوب و قدیمی را به منوی کافه یا قنادی خود اضافه کنید پیشنهاد می کنیم حتما از یک دستگاه تارت زن اتوماتیک استفاده کنید.

این دستگاه برای پخت انبوه شیرینی تارت خوشمزه و باکیفیت به صورت کاملا بهداشتی و با ظاهری شیک و یک دست کمک می کند. برای سفارش این دستگاه قنادی و سایر دستگاه های قنادی دیگر همچون دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک و دستگاه رولت زن با ما تماس بگیرید.

منبع: www.foodnetwork.ca و  en.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top