با عملکرد و سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی بیشتر آشنا شوید

عملکرد و سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی
Rate this post

دستگاه دپازیتور شیرینی یکی از انواع دستگاه قنادی بسیار مهم در خط تولید کارگاه های قنادی است که در تولید انواع کیک، رولت و شیرینی با خمیرهای سفت تا شل کاربرد فراوانی دارد. هزینه ی خرید دستگاه دپازیتور شیرینی بسته به عوامل مختلفی همچون قابلیت ها، ابعاد دستگاه و اندازه ی مخرن متفاوت است.

در ادامه به نحوه ی عملکرد سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی ( دستگاه قیف زندستگاه رولت زن )، بیشتر می پردازیم. با ما همراه باشید.

اجزای اصلی دستگاه دپازیتور شیرینی چیست؟

این دستگاه به تعدادی از قطعات مهم مجهز است که به عملکرد صحیح آن کمک می کند. در اینجا به برخی از مهم ترین قطعات دستگاه دپازیتور شیرینی اشاره می کنیم.

  • قیف : قیف شل زن – قیف سفت زن – قیف آلمانی زن

دستگاه فوق شامل سه نوع قیف برای انواع خمیر شل، سفت و خمیرهای مختص به شیرینی های مشهدی و آلمانی است. این قیف ها شامل یک مخزن بزرگ هستند که قابلیت دریافت خمیر تشکیل دهنده ی محصولات کیک و شیرینی را دارد. مواد اولیه ی کیک و شیرینی به صورت خمیر در یک دمای خاص، در مخزن نگهداری می شود.

  • کنترل اندازه ی شات

دستگاه فوق دارای سیستم کنترل حجم تزریق خمیر است. شما به راحتی می توانید آن را تنظیم کنید تا اندازه های مختلف خمیر محصول را بر روی سینی قرار دهد.

  • نازل دستگاه

دستگاه دپازیتور شیرینی دارای نازل هایی با اندازه های یکسان است که با سیستم کنترل اندازه تزریق قابل استفاده است.  نازل ها وظیفه کنترل میزان تزریق خمیر  بر روی قالب ها را بر عهده دارند.

مجهز شدن کارگاه های قنادی به دستگاه های اتوماتیک

  • پنل لمسی دستگاه

دستگاه دارای یک صفحه کنترل با رابط انسان و ماشین برای پیکربندی است.  به عبارت دیگر سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی فوق دارای یک صفحه نمایش لمسی است که تمامی عملیات داخل دستگاه را پشتیبانی و کنترل می کند.

شما می توانید از این صفحه ی لمسی برای نمایش و تنظیمات هر محصول به صورت جداگانه با قابلیت کنترل جزییات آن استفاده کنید. این صفحه نمایش لمسی به شما امکان می دهد روی کل عملیات تولید خود نظارت کنید.

  • واحد ایمنی

این دستگاه همچنین دارای سیستم های ایمنی مانند سنسورهایی است که عیوب را تشخیص داده و در صورت بروز هر گونه مشکلی سیستم را به طور خودکار خاموش می کند.  این واحد وظیفه دارد دستگاه فوق و اپراتورهای آن را در حالت کار ایمن نگه دارد.

شما همچنین باید  به حداکثر قابلیت دمایی که دستگاه می تواند به راحتی بدون ایجاد خطر احتمالی پشتیبانی کند، توجه کنید.

  • مخزن دستگاه

این دستگاه همچنین دارای مخزن 30 کیلویی است که مواد اولیه ی مورد نیاز برای پخت کیک و شیرینی بعد از ترکیب شدن در این مخزن قرار می گیرد. همچنین ساخت مخزن سفارشی طبق درخواست مشتری  برای خمیرهای خاص نیز امکان پذیر است.

چگونه بهترین دستگاه دپازیتور شیرینی را انتخاب کنیم؟

خرید مناسب ترین سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی با توجه به آگاهی از برخی مشخصات آسان تر است. به طور کلی قبل از انتخاب هر نوع دستگاه قنادی مثل دستگاه رولت زن ، دستگاه قیف زن و غیره، باید مشخصات کلی ماشین و قابلیت های فنی مورد نیاز برای فرآیند تولید خود را مورد بررسی قرار دهید.

خط تولید قنادی صنعتی تمام اتوماتیک

در اینجا عواملی که باید در نظر گرفته شوند را بررسی می کنیم.

  • اندازه ماشین

شما باید اندازه ی صحیح دستگاه قنادی مورد نیاز خود را بدانید. اندازه دستگاه را بر اساس وزن، طول، عرض و ارتفاع آن بررسی کنید.

  • ظرفیت مخزن

  به ظرفیت مخزن دستگاه دپازیتور شیرینی نگاه خواهید کرد. ظرفیت مخزن نیز باید با ظرفیت کل خط تولید کارگاه قنادی شما مطابقت داشته باشد.

  • نوع مواد

حتما به دوام و مشخصات بهداشتی دستگاه قنادی مورد نظر توجه کنید. شما باید یک نوع دستگاه قنادی را انتخاب کنید که دارای جنس محکم و روش آسان برای تمیز کردن باشد. سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی موجود در گروه تولیدی کیانی از جنس استیل ضد زنگ و کاملا بهداشتی ساخته شده است.

  • مشخصات منبع تغذیه

اطمینان حاصل کنید که توان مورد نیاز دستگاه با مشخصات برق کارگاه مطابقت دارد. دستگاه فوق در گروه تولیدی کیانی تک فاز بوده و توان مصرفی آن 1100 وات است.

سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی چگونه کار می کند؟

این سیستم دارای یک فرآیند کار گام به گام و آسان است. در ابتدا شما باید مطمئن شوید که دستگاه  قنادی به درستی کالیبره شده و آماده ی کار است. بعد از آن باید خمیر کیک و شیرینی که از قبل آماده کرده اید درون مخزن دستگاه بریزید. هنگام روشن کردن دستگاه،  خمیر از مخزن آن وارد قیف دستگاه شده و قیف زدن خمیر به صورت خودکار شروع می شود.

دستگاه همچنین دارای فرآیند کنترل شات تزریق است و با استفاده از واحد کنترل، حجم تزریق را کنترل می کند. بنابراین هر بار مقدار خاص و مشخصی از خمیر قیف زده می شود.

شما می توانید نحوه کار دستگاه را بر اساس برنامه ی تولیدی کارگاه قنادی خود بر روی کنترل پنل آن با توجه به مشخصات مورد نیاز پیکربندی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار با دستگاه دپازیتور شیرینی با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از دستگاه دپازیتور شیرینی چیست؟

این سیستم دارای مزایای زیادی است که شما به صورت خودکار از آنها بهره مند خواهید شد. برخی از مزایای اصلی استفاده از دستگاه دپازیتور شیرینی عبارتند از:

  •     افزایش سرعت تولید

با توجه به خودکار بودن دستگاه قادر خواهید بود سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهید.

  •     قابل اعتماد و کارآمد

شما بدون هیچ زحمتی می توانید به کارایی دستگاه قنادی فوق اعتماد کنید. فرآیند کار دستگاه قابل اعتماد و کارآمد است.

  •     تمیز کردن و نگهداری آسان

دستگاه از جنس استیل بهداشتی و ضد زنگ ساخته شده است که امکان جابه جایی راحت مخزن آن جهت شستشو وجود دارد.

  •     سطح ماندگاری بالا

سیستم دستگاه دپازیتور شیرینی گروه تولیدی کیانی بسیار بادوام است و اگر به درستی از آن نگهداری کنید تا مدت ها بدون تعمیر کارایی بالایی دارد.

این دستگاه از استیل ضد زنگ و بادوام ساخته شده است که استحکام کششی بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم است.

برای اطلاع از جزئیات انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن و دستگاه تارت همین امروز با گروه تولیدی کیانی تماس بگیرید.

منبع: برگرفته از www.candy-machines.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top