روش تهیه انواع شیرینی خشک وبیسکویتی با دستگاه آلمانی زن

تهیه بیسکوییت با دستگاه آلمانی زن
Rate this post

امروزه یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها استفاده از دستگاه آلمانی زن می‌باشد. این دستگاه مانند دیگر دستگاه‌های قنادی مانند دستگاه رولت زن، دستگاه قیف زن، دستگاه کیک صاف کن و…. دارای کاربرد مختص به خود می‌باشد؛ امروزه از این دستگاه برای پخت انواع شیرینی خشک و بیسکویتی استفاده می‌کنند.

بدون شک تمامی ایرانی‌ها حداقل یک بار طعم شیرینی‌های آلمانی را تجربه کرده‌اند. لازم به ذکر است این شیرینی‌ها از گذشته تا به امروز به عنوان محبوب‌ترین شیرینی در بین تمامی شیرینی‌ها شناخته شده است زیرا بر روی این شیرینی‌ها شما می‌توانید مقداری مربا مشاهده کنید. بدون شک تلفیق طعم مربا در کنار شیرینی یک مزه بسیار فوق‌العاده را به همراه خواهد داشت، همین امر نیز باعث شده است این شیرینی به این نام معروف شود.
در گذشته‌ها قنادی‌ها برای پخت این نوع شیرینی‌های خشک و بیسکویتی مانند دیگر شیرینی‌ها از روش‌های سنتی و دستی استفاده می‌کرده‌اند. بدون شک این امر نیازمند به زحمت و زمان بسیار می‌باشد، امروزه روش مدرن و استفاده از دستگاه‌های مدرن مانند دستگاه آلمانی زن کار را برای تمامی کارگاه‌های قنادی راحت‌تر کرده است. به این نکته توجه داشته باشید دستگاه آلمانی زن دقیقاً شیرینی‌ها را به همان اندازه و فرم در خواهد آورد تنها کیفیت را دو چندان بیشتر از قبل خواهد کرد و طعم آن نیز برای تمامی لحظات خوشی دورهمی‌ها مناسب خواهد بود.

شیرینی خشک با دستگاه آلمانی زن

ویژگی و اهمیت مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها

قبل از شروع بهتر است بگوییم فرایند تولید انواع شیرینی و تجهیزات تولید این خوراکی‌ها بیش از صد سال است که توسعه پیدا کرده است. امروزه تمامی شیرینی‌ها و کیکی‌هایی که در سراسر جهان از شهرت بالایی برخوردار شده است با استفاده از دستگاه‌های متنوعی اعم از دستگاه رولت زن، دستگاه قیف زن، دستگاه کیک صاف کن و… تولید شده است. به این نکته توجه داشته باشید مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

– در نکته اول این تجهیزات باید از نظر کاربرد و کارایی مطمئن شده باشند تا قناد بتواند با استفاده از آن نیازهای خود را برطرف کند.

– مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها باید ماهیت اتوماتیک و خودکار داشته باشد تا بتواند سرعت کار قناد را دو برابر کند.

– تجهیزات قنادی باید دارای سنسورهایی باشند که بتوانند هر نوع نقصی را در دستگاه تشخیص دهند و به صورت خودکار دستگاه را خاموش کند.

دستگاه آلمانی زن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها می‌باشد. این دستگاه دارای قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار متنوعی می‌باشد. از دیگر دستگاه‌های مهم می‌توان به دستگاه رولت زن، دستگاه قیف زن، دستگاه کیک صاف کن و.. نیز اشاره کرد. تمامی این دستگاه‌ها دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی هستند. تمامی این دستگاه‌ها دارای جایگاه ویژهٔ در تمامی قنادی‌ها دارند و روند کار را برای شیرینی پزان راحت‌تر از قبل کرده‌اند.

نحوه تهیه شیرینی خشک و بیسکویتی

شیرینی‌های آلمانی و یا همان شیرینی‌های خشک و بیسکویتی به دلیل آن که تنوع بسیار بالایی دارند، دارای طرف داران بسیار زیادی هستند. این شیرینی‌ها دارای روکش‌های متنوعی مانند روکش مربایی، روکش شکلاتی، روکش‌های کنجدی و… هستند، همین امر نیز باعث شده است تا این شیرینی‌ها در تمامی مهمانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. بدون شک می‌دانیم که تهیه این دسته از شیرینی‌ها نیازمند به زحمت زیادی است و باید فرایند خاصی را طی کرد.

روش تهیه انواع شیرینی خشک و بیسکویتی با دستگاه آلمانی زن به این صورت شروع می‌شود که در ابتدا با استفاده از دستگاه خمیر گیری، یک خمیر مخصوص برای این شیرینی تولید می‌شود، بعد از آن با ورز دادن و آماده شدن این خمیر به سراغ دستگاه آلمانی زن می‌روند. خمیر حاصل شده در داخل دستگاه آلمانی زن قرار می‌دهد. خروجی این خمیر به صورت یکدست خواهد بود. بعد از بیرون آمدن خمیر با فرم و چیدنش دلخواه قناد نوبت به ریختن روکش بر روی آن می‌رسد. قناد با استفاده از انواع مرباها، شکلات‌ها، پودر پسته، پودر نارگیل و… این شیرینی‌ها را تزیین می‌کند. با استفاده از تجهیزات قنادی پخت این شیرینی زمان زیادی را نیاز خواهد شد.

ویژگی‌های شیرینی آلمانی و یا شیرینی خشک و بیسکویتی چیست؟

شیرینی آلمانی و یا همان شیرینی خشک و بیسکویتی در حقیقت شیرینی‌های کوچک و لذیذی هستند که با انواع مرباها و پودرهای مزه دار پر شده‌اند و طعم بسیار خاصی دارند. جالب است بدانید این شیرینی‌ها که در ایران به نام شیرینی مشهدی شناخته می‌شوند در حقیقت متعلق به کور اتریش می‌باشند. این دسته از شیرینی‌ها بسیار لطیف هستند و رد اشکال مختلف تولید می‌شوند، در صورتی که قناد بتواند این شیرینی‌ها را در کیفیت بالا تولید کند می‌تواند فروش قابل توجهی از آن داشته باشد. این دسته از شیرینی‌ها همیشه در طول سال به خصوص در ایام نوروز و مهمانی‌ها مورد توجه تمامی مردم قرار می‌گیرد.

این شیرینی‌ها علاوه بر آن که در میان بزرگسالان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است، بلکه در میان کودکان نیز محبوب هستند. علاوه بر این موضوع شیرینی خشک و بیسکویتی دارای ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر شیرینی‌ها هستند و در طول این مدت کیفیت و طعم خود را حفظ می‌کنند. در نتیجه به دلیل محبوبیت این دسته از شیرینی‌ها راه اندازی خط تولید شیرینی آلمانی در کارگاه‌های قنادی می‌تواند سود قابل توجهی داشته باشد. بهتر است به فکر تهیه یک دستگاه آلمانی برای داشتن سود بیشتر باشید!

دستگاه آلمانی زن و کاربرد آن

بررسی دستگاه آلمانی زن و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

امروزه به جرئت می‌توان گفت تمامی قنادی‌ها و شیرینی پزی‌های حرفه‌ای و مشهور برای تلید انواع شیرینی‌های خشک و بیسکویتی و یا همان شیرینی‌های آلمانی از دستگاه آلمانی زن استفاده می‌کنند. در حقیقت این دستگاه یک دستگاه دپازیتور حرفه‌ای به شمار می‌روند که اصلی‌ترین هدف آن پخت شیرینی با کیفیت بالا و به صورت یکدست می‌باشد. این دستگاه به شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها کمک می‌کند تا بتوانند روزانه چندین بار شیرینی‌های مورد نظر خود را تولید کنند.

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد، در حقیقت دستگاه آلمانی می‌تواند در یک ساعت 360 دیس شیرینی مربایی را تولید کند. در صورتی که شما قصد خرید این تجهیزات قنادی را دارید در مرحله اول باید به مکانی که قصد دارید این دستگاه را در آن قرار دهید توجه کنید. دستگاه آلمانی زن دارای طول 1 متر و عرض 125 سانتی متری می‌باشد، علاوه بر این موضوع ارتفاع این دستگاه به 125 سانتی متر می‌رسد. قدرت موتور دستگاه آلمانی زن 3 اسب بخار در نظر گرفته شده است.

کار با دستگاه آلمانی زن سه کاره

دستگاه آلمانی زن و یا همان دستگاه قیف زن دارای 3 بخش اصلی می‌باشد که عبارت‌اند از قیف شل زن، قیف سفت زن و آلمانی زن. البته به این نکته توجه داشته باشید بخش آلمانی زن این دستگاه‌های سه کاره قابلیت تهیه و تولید شیرینی‌های خشک آلمانی، شکری و… را نیز دارد. امروزه این دستگاه قنادی با عنوان‌های دستگاه قیف زن و یا دستگاه دپازیتور شیرینی شناخته می‌شوند.

قدرت موتور این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی بالایی داشته باشند و بتواند در زمان کوتاه تعداد بالایی شیرینی آلمانی را تولید کند. هزینه‌ای که شما برای خرید دستگاه آلمانی زن باید پرداخت کنید با توجه به کاربردهای این دستگاه کاملاً استاندارد بوده و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد. از دیگر مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای قنادی‌ها می‌توان به دستگاه‌هایی اعم از دستگاه رولت زن، دستگاه قیف زن، دستگاه کیک صاف کن و… نیز اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید این دستگاه‌ها کار با آن‌ها به خوبی آموزش ببینید.

سخن آخر

همان طور که در بالاتر به این امر اشاره کردیم یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی که در سراسر جهان محبوبیت به دست آورده‌اند شیرینی‌های آلمانی و یا همان شیرینی‌های خشک و بیسکویتی می‌باشند. این شیرینی‌ها را شما می‌توانید در طعم‌ها، اشکال و اندازه‌های مختلفی خریداری کنید. پخت و تهیه این شیرینی‌ها باید با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به نام دستگاه آلمانی زن تهیه شوند. این دستگاه با دار بودن قطعات متنوعی در ساختار خود می‌تواند شیرینی‌های متنوعی را با روکش‌های مختلف تولید کند. این دستگاه توانایی پخت 360 سینی شیرینی آلمانی را در یک ساعت دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top