آموزش طرز استفاده از دیپازیتور

طرز استفاده از دیپازیتور- کیانی ماشین
5/5 - (3 امتیاز)

آموزش طرز استفاده از دیپازیتور جزو موضوعات مهمی است که لازمه کار هر قنادی است. دستگاه نام برده یکی از اصلی‌ترین لوازم شیرینی پزی‌ محسوب می‌شود و کارایی بسیار بالایی دارد.

دیپازیتور چیست؟

دیپازیتور یا ابزار قیف زن، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستگاه‌های قنادی‌ها به حساب می‌آید که برای تولید انواع شیرینی و کیک با خمیر شل و سفت استفاده می‌‌شود.

اجزاء یا سیستم‌هایی که در دستگاه دیپازیتور هستند به دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند.

  1. دستگاه قیف زن: این دستگاه مناسب انواع کیک و شیرینی‌هایی است که خمیرشان حالت سفتی دارد مانند شیرینی‌های گردویی و بهشتی.
  2. دستگاه رولت زن: ابزار رولت زن مناسب انواع کیک و شیرینی‌هایی است که خمیر نرم و لطیفی دارند مانند کیک یزدی و شیرینی‌های تخته‌ای.
  3. دستگاه کاتردار: یکی از اجزاء دیپازیتورها، دستگاه کاتردار است که برای تولید شیرینی‌های آلمانی و مشهدی کاربرد دارد.

دستگاه‌های دیپازیتور علاوه بر داشتن سیستم‌های ذکر شده، دارای دو نوع مخزن استیل سفت زن و شل زن هستند که برای ترکیب و یکدست کردن انواع کیک و شیرینی‌ها با بافت‌هایی متفاوت کاربرد دارند.

مشخصات و طرز استفاده از دیپازیتور

در معرفی مشخصات و طرز استفاده از دستگاه دیپازیتور می‌توان گفت که این سیستم‌ها دارای نمایشگر لمسی هستند که اطلاعات مربوط به هر مدل کیک و شیرینی‌ای را به صورت جداگانه به نمایش می‌گذارند و این قابلیت را دارند که تمام جزئیات مربوط به پخت شیرینی را مدیریت کنند.

دستگاه دیپازیتور، مناسب برای پخت انواع کیک و شیرینی با خمیرهای ضخیم و لطیف است و سرعت فعالیت آن به طرز شگفتی بالا می‌باشد.

 

ویژگی های دستگاه دیپازیتور

 

ویژگی های دستگاه دیپازیتور

طرز استفاده از دستگاه دیپازیتور بسیار راحت است و این ابزار می‌تواند در یک بازه زمانی شیرینی‌های مختلفی را آماده سازی کند. دیپازیتور یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های مورد نیاز در کارگاه‌های قنادی است که ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد زیر را دارد.

  • سیستمی که در ساخت این ابزار به کار رفته است، این امکان را برای قنادان فراهم می‌آورد که بتوانند برنامه‌های مختلف مربوط به تولید شیرینی را بر روی دستگاه ذخیره کنند.
  • موادی که برای ساخت دیپازیتور استفاده می‌شوند از جنس تفلون یا چدن هستند که مرغوبیت بسیار بالایی دارند و در طولانی مدت قابل استفاده هستند.
  • به دلیل جنس خوب مواد به کار رفته در این دستگاه‌ها و طرز استفاده راحت از دیپازیتور، پس از اتمام کار می‌توان این ابزار را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن شست و شو داد.
  • به وسیله دستگاه دیپازیتور می‌توان متنوع‌ترین شیرینی‌ها را در کمترین زمان به تولید انبوه رساند.
  • دیپازیتورها قادر هستند که در هر یک ساعت ۲۰۰ کیلوگرم شیرینی قیفی و در هر دقیقه ۱۰ برگ رولت تولید کنند.
  • با به کارگیری ابزارآلات نام برده در کارگاه‌های قنادی، دیگر نیازی نیست که منابع انسانی زیادی به انجام کار مشغول شوند و این دستگاه‌ می تواند کار چند نفر را در سریع‌ترین زمان ممکن توسط یک نفر انجام دهند.

طرز استفاده از دیپازیتور بسیار راحت بوده و با توجه به اندازه و سایزهای مختلفی که این دستگاه دارد، می‌توان از آن در تمام فضاها استفاده کرد.

 

یادگیری طرز استفاده از دیپازیتور

 

کاربرد و طرز استفاده از دیپازیتور در شیرینی پزی

تولید دستگاه‌های دیپازیتور انقلاب عظیمی در صنعت تولید کیک و شیرینی به پا کرد و به این طریق کار  بسیاری از قنادان راحت شد. با ساخت دستگاه نام برده دیگر نیازی نیست که قنادان وقت زیادی را صرف فرم‌دهی به خمیرهای کیک و شیرینی کنند. دیپازیتورها با ساختار منحصر به فرد و قابلیتی که دارند خمیرهای شل و سفت را با فرم و طرح‌های مختلف، جهت تولید انواع کیک و شیرینی فراهم می آورند.

از دستگاه‌های دیپازیتور برای درست کردن رولت که یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تر است نیز می‌توان استفاده کرد و بهترین و با کیفیت‌ترین رولت‌ها و دیگر شیرینی‌های لطیف را به تولید رساند. از دیگر کاربردهای دیپازیتور این است که توسط نازل‌هایی که دارد، می‌تواند خمیرهای شل و سفت را در کوتاه‌ترین زمان و بدون دخالت دست بر روی سینی یا قالب‌ها جای گذاری کند.

طرز استفاده از دیپازیتور

طرز استفاده از دیپازیتور به این صورت است که این دستگاه‌ها دارای دو مخزن جداگانه برای خمیرهای شل و سفت هستند و پس از این که مواد اولیه در این مخازن قرار گرفتند با تنظیمات خودکاری که روی دستگاه اعمال می‌شود، خمیرها در اندازه‌های دقیق و مشخص شده به قالب‌ها و سینی‌های مخصوص تزریق می شوند و برای پخت وارد فرهای مخصوص می‌گردند.

به طور کلی، طرز استفاده از دیپازیتور بسیار راحت بوده و وقت زیادی از قنادان نمی‌گیرد و با استفاده از این سیستم می‌توان متنوع‌ترین شیرینی‌ها را در یک بازه زمانی کوتاه برای پخت آماده کرد.

قیمت دیپازیتور

قیمت دیپازیتورها وابسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد نازل‌های موجود در دستگاه و کیفیت سیستم است. همه ما می‌دانیم که این دستگاه‌ها تمام مراحل شکل‌دهی به خمیر انواع کیک و شیرینی را به صورت اتوماتیک وار انجام می‌دهند و هر چقدر که تعداد نازل‌های قرار گرفته در این ابزار بالا باشد، دیپازیتور می‌تواند پایه خمیر را با حجم بیشتری آماده کند و به همین منظور از قیمت بالایی برخوردار است.

همچنین قیمت این دستگاه‌ها با توجه به کارایی‌های منحصر به فردی که دارند و دستی یا اتوماتیک بودنشان متفاوت خواهد بود و دیپازیتورهایی که به صورت اتوماتیک هستند، بدون شک هزینه بالایی دارند. لازم به ذکر است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در کشور، نمی‌توان برای دستگاه‌های نام برده قیمت مشخصی در نظر گرفت و نرخ آن‌ها مطابق با تورم دچار نوسان می‌شود.

 

راهنما و آموزش خرید دستگاه دیپازیتور

 

سخن پایانی

دستگاه‌های دیپازیتور یا قیف زن از پرکاربردترین تجهیزات قنادی‌ها به شمار می‌آیند و در واقع بدون آن‌ها نمی‌توان شغل قنادی را شروع کرد. این ابزارها کار را برای قنادان راحت و سریع کرده‌اند و توسط آن‌ها می‌توان متنوع‌ترین شیرینی‌های تر و خشک را به تولید رساند.

حالا که از طرز استفاده از دستگاه دیپازیتور و اطلاعات مربوط به آن شناخت کافی پیدا کردید اگر تمایل دارید که این دستگاه‌ یا هرکدام از دستگاه های قنادی موردنیازتان را از گروه تولیدی کیانی ماشین خریداری کنید لازم است که به سایت اینترنتی این شرکت مراجعه کنید.  همچنین می توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده در صفحه، جهت دریافت قیمت و مشاوره با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top