فرایند تهیه کیک های صنعتی

فرایند تهیه کیک های صنعتی
Rate this post

کیک های صنعتی و کارخانه ای معمولا بسیار خوشمزه هستند و با طعم های مختلف از جمله طعم های وانیلی، پرتقالی، شکلاتی و غیره، با استفاده از شیر تازه، شکر طبیعی، روغن و مواد اولیه دیگر تولید می شوند. این محصولات لذیذ و خوش طعم و عطر به عنوان صبحانه یا میان وعده فروش قابل توجهی دارند. شرکت های تولیدکننده کیک و کلوچه، روزانه تعداد انبوهی از این محصولات را تولید می کنند. فرایند تهیه کیک های صنعتی به گونه ای است که محصولات فوق باید از هر نظر از جمله اندازه، شکل و ظاهر کاملا یکنواخت باشند تا بتوانند تست های کنترل کیفیت را پشت سر بگذارند. این امر تنها با کمک یک فرآیند تا حد زیادی خودکار به دست می آید.

انواع دستگاه قنادی و کیک پزی از جمله مخلوط‌کن ‌های تجاری، فرهای صنعتی و دستگاه برش کیک با هم ترکیب می ‌شوند تا حجم بالایی از محصولات را تا حد امکان به ‌طور ثابت پردازش و تولید کنند. همچنین اکثر تولید کنندگان در فرایند تهیه کیک های صنعتی از نوعی مواد نگهدارنده و سایر افزودنی ها برای دستیابی به محصولی با ماندگاری طولانی و طعم و ظاهر یکنواخت استفاده می کنند.

چنانچه برای مجهز کردن کارگاه قنادی و شیرینی پزی خود به تجهیزات کارگاه شیرینی پزی گروه تولیدی کیانی نظیر دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید. همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

فرایند تهیه کیک های صنعتی و مواد لازم برای پخت کیک صنعتی

کیک های صنعتی تولید شده توسط برندهای معتبر و مشهور، اغلب بافتی لطیف، نرم و لذیذ دارند و خوردن آنها لذت بخش است. کیک هایی با لبه های سوخته و بیش از حد پخته شده، فضای داخلی لطیف و مرطوب را از بین می برند. بنابراین در فرایند تهیه کیک های صنعتی اولین کلید یک کیک موفق، آماده سازی دقیق خمیر آن است.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی

زمان قبل از پخت و پس از مخلوط کردن خمیر جهت انتقال به قالب های کیک نیز برای خمیر بسیار مهم است. علاوه بر آماده کردن قالب های کیک، زمان بندی دقیق به شما کمک می کند تا یک کیک مرطوب و پف دار داشته باشید که از داخل و خارج کاملاً پخته شده باشد.

اکثر کیک های تجاری استاندارد، از خمیر تهیه شده از آرد گندم، روغن، تخم مرغ، شکر، پودر شیر، آب، طعم دهنده ها، مواد نگهدارنده ای مانند سوربات پتاسیم یا اسید پتاسیم و عوامل افزایش دهنده حجم خمیر مانند کربنات سدیم آماده می شوند. به این صورت که در مرحله اول شکر و روغن و تخم مرغ با هم ترکیب می شوند و سپس مواد خشک را به آن اضافه می کنند. همچنین در فرایند تهیه کیک های صنعتی به طور فزاینده ای از روش “همه در یک” استفاده می شود که همه مواد به جز میوه ها را به طور همزمان ترکیب می کنند. برای تهیه کیک های صنعتی از برخی دستگاه های قنادی نظیر مخلوط کن های صنعتی و دستگاه برش کیک استفاده می شود. جهت سفارش انواع دستگاه قنادی همین امروز با گروه تولیدی کیانی تماس بگیرید.

در ادامه به فرایند تهیه کیک های صنعتی اشاره می کنیم:

  • مرحله مخلوط کردن خمیر در تهیه کیک های صنعتی

خمیر کیک های صنعتی در یک مخلوط کن صنعتی بزرگ مخلوط می شود. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند، همزن به مدت 10 دقیقه دیگر به هم زدن مخلوط ادامه می دهد تا هوا در خمیر کیک محبوس شود و کیک به درستی ور بیاید. هوا همراه با ماده افزایش دهنده حجم، اضافه شده تا اندازه کیک در طول فرآیند پخت افزایش یابد.

هوای موجود در خمیر به بافت کیک و حجم دادن به کیک کمک می کند. بنابراین خمیر نباید زیاد از حد مخلوط شود. زیرا هم زدن زیاد، حباب های هوا را که در خمیر وجود دارند و برای قوام محصول نهایی مورد نیاز هستند از بین می برد. پس از اتمام مخلوط کردن، خمیر را به قالب های مورد نیاز برای پخت کیک به صورت خودکار منتقل می کنند.

مراحل پخت کیک های صنعتی

  • مرحله پر کردن قالب های کیک

در قالب پخت کیک به طور خودکار یک لایه نازک روغن پاشیده می شود که از چسبیدن خمیر به قالب در طول فرآیند پخت جلوگیری می کند. سپس قالب از طریق یک سیستم خودکار که شکل، وزن و سطح خمیر را کنترل می کند با خمیر پر می شود.

همچنین در کارگاه های قنادی ممکن است به جای قالب، کیک به صورت تخته ای پخته شود و سپس با استفاده از دستگاه برش کیک به اندازه های مساوری برش بخورد.

  • مرحله پخت کیک های صنعتی

پس از اینکه قالب های کیک های صنعتی به طور خودکار با وزن و نسبت یکسانی پر شدند از طریق تسمه نقاله درون یک فر یا کوره اتوماتیک قرار می گیرند. درجه حرارت و رطوبت فر به دقت تنظیم می شود تا بهترین نتیجه برای نوع کیک حاصل شود تا در نهایت محصول فوق به طور یکنواخت و کامل بپزد.

برای جلوگیری از ترک خوردن سطح کیک در فرآیند بالا آمدن اولیه، لایه رویی کیک را با آب اسپری می کنند تا انعطاف پذیرتر شود. زمانی که کیک کاملاً ور آمد، اجازه می‌ دهیم لایه رویی خشک شود و رنگ پخته به خود بگیرد.

  • مرحله خنک کردن در فرایند تهیه کیک های صنعتی

بعد از پخته شدن کیک های صنعتی به طور کامل طبق فرآیند بالا، این محصولات باید کاملا و با احتیاط خنک شوند تا حالت خیس و خمیری پیدا نکنند. همانطور که می دانید کیک همزمان با سرد شدن، رطوبت در هوا آزاد می کند که باید توسط پمپ های مکش قوی از اتاق خارج شود تا هوای متراکم ایجاد نشود.

دستگاه قنادی برای پخت کیک و شیرینی

  • مرحله آخر: جداسازی و بسته بندی

بعد از خنک شدن کامل کیک، کیک ها از قالب خارج شده و به صورت اتوماتیک بسته بندی می شوند تا برای حمل و نقل و عرضه به بازار آماده شوند. کیک باید قبل از بسته بندی کاملا خنک شده باشد، در غیر این صورت تراکم ایجاد می شود و به محصول آسیب می رساند. کیک های تجاری معمولاً در بسته بندی پلاستیکی بسته بندی می شوند، و احتمالاً در یک سینی مقوایی اضافی نیز قرار می گیرند تا محافظت بیشتری از محصول صورت بگیرد.

اگر برای مجهز کردن کارگاه قنادی و شیرینی پزی خود به تجهیزات کارگاه شیرینی پزی گروه تولیدی کیانی نظیر دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت زن و غیره نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: www.leaf.tv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top