نکات مهم و مفید در پخت شیرینی

نکات مهم و مفید در پخت شیرینی
Rate this post

بسیاری از شیرینی پزها که به تازگی شروع به کار کرده اند، معمولا در مورد عباراتی که در دستور العمل ها استفاده می شود و همچنین نکات مهم و مفید در پخت شیرینی و کیک سؤالاتی دارند. ما در این مقاله قصد داریم به مهم ترین نکات شیرینی پزی و کیک پزی بپردازیم. همچنان با گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره همراه باشید.

آنچه در ادامه ی این مقاله مطالعه می کنید راهنمای اصطلاحات و نکات رایج مهم و مفید در پخت شیرینی طبق این لینک است که به شیرینی پزها کمک می کند تا با هر سطح مهارتی از آن به عنوان یک مرجع استفاده کنند.

نکات مهم و مفید در پخت شیرینی چیست؟

  • تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید:

بعد از زدن کره و شکر یا روغن و شکر، ماده بعدی در بسیاری از دستور العمل های شیرینی پزی و کیک پزی، تخم مرغ است. شما باید تخم مرغ ها یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر کدام را قبل از افزودن تخم مرغ بعدی، کاملاً با مواد دیگر هم بزنید تا مخلوط موجود بتواند هوای محبوس شده خود را به بهترین نحو حفظ کند. همچنین دقت داشته باشید که حتماً کناره های کاسه را با لیسک شیرینی پزی جدا کرده و به مواد در حین هم زدن اضافه کنید. این کار از بوی زهم کیک و شیرینی بعد از پخت جلوگیری می کند.

  • در هر بار استفاده از سینی فر، سینی باید به دمای محیط برسد:

بعد از اینکه یک بار شیرینی های پخته شده را از فر خارج کردید و آنها را به توری خنک کننده منتقل کردید، قبل از اینکه دوباره اضافه ی خمیر شیرینی را برای پخت روی سینی فر قرار دهید. اول مطمئن شوید که سینی تا دمای اتاق خنک شده باشد. زیرا قرار دادن خمیر روی سینی داغ باعث می شود قبل از اینکه خمیر وارد فر شود، پهن شود یا شکل خود را از دست بدهد و خطر سوختن لبه های شیرینی یا کلوچه های شما افزایش  یابد.

شیرینی کوکی

  • به نحوه زدن سفیده تخم مرغ ها دقت کنید:

زدن سفیده تخم مرغ به درستی یکی از نکات مهم و مفید در پخت شیرینی است که به خصوص برای پخت شیرینی های فوق العاده سبک با بافت مفید کمک می کند. هنگام زدن سفیده تخم مرغ سه چیز را باید به خاطر بسپارید:

1) کاسه و همزن باید تمیز و بدون چربی باشند.

2) از یک کاسه استیل، سرامیکی یا شیشه ای استفاده کنید، نه پلاستیکی.

3) سفیده تخم مرغ اگر قبل از هم زدن در دمای اتاق باشد با هم زدن بیشتر پف می کند.

  • برخی از خمیرهای شیرینی را می توانید به مدت طولانی نگه دارید:

برخی از خمیرهای شیرینی مانند خمیر شیرینی کوکی را می توان قبل از پخت درست کرده و تا سه ماه به صورت منجمد نگه داشت. اما چگونه؟ شما می توانید خمیر را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ زیپ دار نگهداری کنید.

اگر می خواهید خمیر کوکی رول شده یا ورقه ای شده در حالت انجماد به خوبی حفظ شود. قبل از بستن کیسه حتما هوای داخل کیسه را خارج کرده و سپس آن را در فریزر قرار دهید. این یک راه فوق العاده برای داشتن شیرینی های گرم و تازه در زمان هایی است که وقت کافی برای آماده کردن مواد اولیه و پخت شیرینی ندارید.

همچنین نباید خمیر شیرینی را قبل از پخت ذوب کنید، فقط کافی است از یک چاقوی نیز استفاده کنید و خمیر ورقه ای از قبل آماده شده را به تعداد دلخواه برش دهید، آنگاه آنها را روی یک سینی پخت شیرینی قرار دهید و بگذارید تا زمانی که فر در حال گرم شدن است آب شوند.

برای خواندن دیگر نکات مهم و مفید در پخت شیرینی همچنان با گروه تولیدی کیانی همراه باشید. این گروه تولیدی طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و دستگاه کیک صاف کن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر کدام از انواع دستگاه قنادی موجود با ما تماس بگیرید.

  • قبل از پخت شیرینی حتما قالب آن را چرب کنید:

آماده‌سازی صحیح تابه، قالب یا سینی فر برای پخت شیرینی بسیار مهم است و از شکسته شدن شیرینی ها حین پخت جلوگیری می کند. به همین منظور توصیه می‌کنیم حتما ظرف مورد نظر را قبل از چیدن خمیر به خوبی چرب نمایید. برای پوشش سریع و مؤثر قالب شیرینی پزی از روغن می توانید از اسپری روغن استفاده کنید.

  • حتما از سینی فر یک دست برای شیرینی پزی استفاده کنید:

هنگام پخت شیرینی های لایه ای یا نواری، داشتن یک سطح یکنواخت برای قرار دادن خمیرها جهت پخت در فر بسیار مهم است. زیرا در صورتی که خمیر شیرینی یا کیک به صورت ناهموار در فر قرار بگیرد به طور ناهموار نیز پخته می شود و حتی ممکن است یک بخش از آن سوخته شود در حالی که قسمت دیگر هنوز کامل پخته نشده است. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم و مفید در پخت شیرینی این است که حتما از یک سینی فر یا قالب یک دست و یکنواخت برای پخت استفاده نمایید.

  • از کاغذ روغنی برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به سطح سینی استفاده کنید:

این یکی از تکنیک های مهم برای پخت شیرینی به خصوص برای تازه کارها است. هنگامی که از کاغذ روغنی روی سطح قالب یا سینی فر استفاده می کنید بعد از پخت شیرینی های شما به آن نمی چسبند و خیلی راحت و تمیز جدا می شوند. حتی می توان از این کاغذها چندین بار نیز استفاده کرد. بنابراین کافی است به سادگی روی قالب یا سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید که تا حد امکان تا لبه سینی کشیده شود.

  • برای آب کردن شکلات، ژلاتین و کرم ها از روش بن ماری استفاده کنید:

شکلات به راحتی می سوزد بنابراین آب کردن آن نیاز به تکنیک خاصی دارد. بن ماری یکی از تکنیک های رایج برای آب کردن شکلات است که حتی در قنادی ها هم استفاده می شود. در روش بن ماری از حرارت غیر مستقیم مثلا با بخار آب برای آب کردن شکلات یا ژلاتین استفاده می کنند. برای انجام این تکنیک در خانه کافی است از یک کتری یا ظرف آب استفاده کنید و بعد از به جوش آمدن آب ظرف شکلات خود را بر روی آن قرار دهید تا شکلات به آرامی آب شود. فقط توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سوختن شکلات باید آن را مرتبا هم بزنید تا به طور یکنواخت ذوب شود.

  • خمیر شیرینی پزی را به درستی پهن کنید:

این فرآیند شامل پهن کردن خمیر شیرینی با وردنه به ضخامت یکنواخت است تا بعد از پخت شیرینی ها دارای ضخامت و شکل یکسان باشند. برای این منظور ابتدا باید سطح کار و وردنه ی خود را با آرد پوشش دهید. بهتر است قبل از شروع کار، یک کاردک بزرگ و نازک و یک ابزار اندازه گیری در دست داشته باشید. کاردک به شما کمک می کند تا خمیر را مرتباً بردارید تا خمیر نچسبد، و ابزار اندازه گیری به شما کمک می کند تا در حین کار، ابعاد و ضخامت خمیر را به دست آورید.

برای شروع از مرکز خمیر به سمت لبه ها رول کنید، این کار را به شکل جلو و عقب، انجام ندهید زیرا باعث سفت شدن گلوتن خمیر می شود. اگر خمیر شیرینی پزی نرم یا چسبنده است، از یک لایه پلاستیکی بین خمیر و وردنه استفاده کنید و به خمیر قبل از رول کردن آرد بپاشید.

  • پودر کاکائو را قبل از استفاده الک کنید:

حتما پودر کاکائو را بعد از اندازه گیری و قبل از اضافه کردن به دستور شیرینی از صافی رد کنید. این کار یکی از نکات مهم و مفید در پخت شیرینی است که برای اطمینان از ترکیب یکنواخت آن با بقیه مواد خشک موجود در دستور کیک و شیرینی توصیه می شود.

اگر به شیرینی و کیک پزی علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم حتما وبلاگ سایت تخصصی گروه تولیدی کیانی، طراح و سازنده انواع دستگاه قنادی ، دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ،  دستگاه رولت زن ، دستگاه تارت و غیره را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top