آشنایی با ماشین آلات خط تولید بیسکویت

آشنایی با ماشین آلات خط تولید بیسکویت
Rate this post

ما شاهد پیشرفت خوبی در ساخت انواع ماشین آلات شیرینی پزی و تولید بیسکویت در سراسر جهان هستیم و این صنعت روز به روز در حال گسترش است. توجه به اتوماسیون خط تولید بیسکویت و استفاده از انواع ماشین آلات جدید، سودآوری این صنعت را برای کارگاه ها و کارخانه های تولید بیسکویت بیشتر کرده است.

ماشین آلات خط تولید بیسکویت از فناوری های پیشرفته ای برای تولید انواع بیسکویت ساده تا کرم دار و غیره استفاده می کنند.

این دستگاه ها به تجهیزات مختلفی مجهز هستند که به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا انواع مختلفی از بیسکویت های شکلاتی، کوکی ها، بیسکویت های کرم دار و غیره را بر اساس تقاضای بازار تولید کنند.

این تجهیزات مانند سایر ماشین آلات شیرینی پزی از فناوری بالایی برخودار هستند که به اجرای عملیات دقیق تر و ایمن تر  در خط تولید کمک می کند. شما با کمک ماشین آلات خط تولید بیسکویت و همینطور انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی خیلی زودتر می توانید از رقبایتان در این صنایع پیشی بگیرید. در ادامه به معرفی این ماشین آلات می پردازیم.

همچنان با گروه تولید کیانی عرضه کننده انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن و  دستگاه تارت همراه باشید.

بررسی ماشین آلات خط تولید بیسکویت

انواع بیسکویت ها به عنوان میان وعده خوشمزه و حتی یک غذای مکمل برای بزرگسالان و بچه ها بسیار محبوب هستند. در حال حاضر این خوراکی پرطرفدار با طعم‌ ها و شکل ‌های مختلفی تولید می شود و به همین دلیل مورد علاقه همه مصرف‌کنندگان است.

تولیدکنندگان امروزه با کمک ماشین آلات و تجهیزات حرفه ای برای بیسکویت سازی اقدام به تولید انواع طعم ها و مدل های بیسکویت می کنند. برای بررسی دستگاه های مورد استفاده در خط تولید بیسکویت نخست باید مراحل و روند تولید بیسکویت را بررسی کنیم. فرآیند تولید و مراحل پخت بیسکویت به شکل زیر است:

هم زدن خمیر و آماده کردن مواد ← شکل دهی ← برش ← کنترل ← پخت بیسکویت در فر← سیستم پاشش روغن ← خنک کننده ← بسته بندی

ماشین آلات خط تولید بیسکویت

مراحل پخت بیسکویت ها

ابتدا باید همه مواد نظیر آرد، نمک، جوش شیرین، تخم مرغ، شکر، روغن و مواد دیگری مثل بی کربنات آمونیوم، بی کربنات سدیم، متابی سولفیت سدیم، لسیتین غلیظ و غیره را آماده کنید. البته اجزای اصلی بیسکویت آرد و شکر هستند و نسبت این دو ماده با نوع و ماهیت بیسکویت متفاوت است.

 برای اطمینان از مقدار دقیق مواد، تولیدکنندگان کاملا مطابق با دستورهای پخت صنعتی بیسکویت ها پیش می روند.  سپس این مواد را در خمیرساز یا همزن صنعتی یا میکسر شیرینی قرار می دهند تا به خوبی مخلوط شوند.

برای مراحل بعدی به ترتیب به دستگاه هایی همچون دستگاه شکل دهنده و فرم دهنده خمیر، فر پخت بیسکویت نظیر دستگاه فر تونلی، نوار سرد کن بیسکویت، دستگاه و نوار نقاله ردیف کن، دستگاه کرم زن (برای محصولات کرم دار) و دستگاه بسته بندی نیاز است.

شما در هر صنعتی که وارد می شوید ابتدا باید به خوبی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز آن را بشناسید. مثلا انواع دستگاه قنادی برای صنعت شیرینی پزی شامل دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن و  دستگاه تارت زن است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

چگونه کوکی و بیسکویت را به صورت انبوه تولید کنیم؟

امروزه کوکی ها و بیسکویت ها به یک میان وعده محبوب در سراسر جهان تبدیل شده اند و چشم انداز بازار قابل توجهی دارند. در بازار رقابتی، تولیدکنندگان قطعا به بهبود بهره وری خط تولید برای گسترش تولید نیاز دارند که مهم ترین راه برای تصرف بازار است.

در واقع در دنیای تکنولوژی، اگر می خواهید بیسکویت تولید کنید، مانند هر محصول دیگر نباید از ماشین آلات هوشمند و خط تولید مکانیزه غافل شوید.

به طور کلی هر چه دستگاه قنادی یا دستگاه بیسکویت سازی بزرگتر باشد ظرفیت تولید شما بیشتر می شود. اما شما باید تجهیزات مورد نیاز خود را به بهترین وجه بر اساس نیازهای تولید خود و همینطور با توجه به موقعیت دقیق آنها، از جمله اندازه ی محل تولید، انتخاب کنید.

علاوه بر این، ظرفیت تولید نیز سطح اتوماسیون تجهیزات را تعیین می کند. به عنوان مثال قطعا برای یک کارخانه، استفاده از تجهیزات تولید کاملاً خودکار ضروری است.

ماشین تولید بیسکویت چگونه کار می کند؟

خط تولید بیسکویت یکی از لذت بخش ترین و منحصر به فرد ترین کارخانه های صنایع غذایی پرطرفدار است.

دستگاه های بیسکویت سازی از چندین قسمت تشکیل شده اند که هر قسمت می تواند به خوبی و به طور هماهنگ با دیگر اجزا کار کند تا در نهایت بیسکویت های خوشمزه تولید شود.

یک دستگاه بیسکویت سازی تمام اتوماتیک می تواند انواع مختلفی از بیسکویت ها را تهیه کند. مانند بیسکویت خامه ای، ویفر، کراکر، بیسکویت با طعم های مختلف پرتقالی، توت فرنگی، موزی، بیسکویت کرم دار و غیره. همه اینها را می توان با توجه به سلیقه ی مشتری، با کمک این دستگاه ها سفارشی کرد.

ماشین تولید بیسکویت چگونه کار می کند؟

همچنین برای پخت بیسکویت منابع گرمایشی متنوعی وجود دارد که با برق، گاز و یا حتی نفت (به صورت کوره) کار می کنند.

یک تولید کننده حرفه ای ماشین آلات بیسکویت سازی، می تواند انواع خطوط تولید بیسکویت برای کارگاه های کوچک، متوسط ​​و حتی کارخانه های بزرگ را ارائه دهد. دستگاه قنادی و بیسکویت سازی می تواند دارای کیفیت قابل اعتماد و قابلیت های حرفه ای باشد.

گروه تولید کیانی انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی را همراه با نکات فنی و دستور العمل های استفاده، نصب و اشکال زدایی ماشین با توجه به نیاز مشتری ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نحوه تمیز کردن انواع خط تولید بیسکویت و شیرینی

مرحله 1) ابتدا بررسی کنید که آیا برق دستگاه قبل از تمیز کردن قطع شده است یا خیر. این مهم ترین مرحله جهت اطمینان از  ایمنی شخصی پرسنل برای نظافت دستگاه است.

مرحله دوم) هنگام نظافت، به ریزه کاری ها و نظافت گوشه ها توجه کنید. تمیز کردن کامل می تواند ایمنی مواد غذایی را تضمین کند.

مرحله سوم) هنگام تمیز کردن، مراقب باشید که به دستگاه آسیب نرسد. این نکته می تواند طول عمر خط تولید بیسکویت را افزایش داده و ایمنی دستگاه ها را تضمین کند.

سه نکته فوق سه احتیاط ایمنی مورد نیاز هنگام تمیز کردن خط تولید بیسکویت و شیرینی و انواع دستگاه قنادی نظیر دستگاه برش کیک است. یعنی ایمنی شخصی، ایمنی مواد غذایی و ایمنی ماشین.

 فراموش نکنید که فقط با توجه به جزئیات می توانیم محصولات با کیفیت بالاتر را تولید کنیم.

منبع: برگرفته از loyalfoodmachine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top