5 راز پخت تارت سیب خوشمزه

5 راز پخت تارت سیب خوشمزه
Rate this post

تارت سیب دسر مورد علاقه ی خیلی از افراد است. محبوبیت انواع تارت های خوشمزه به خصوص تارت سیب به قدری زیاد است که در کافه قنادی های معروف همیشه بوی این شیرینی خوشمزه به مشام می رسد.

البته در قنادی ها برای پخت تارت به صورت انبوه معمولا از دستگاه تارت زن استفاده می شود. اما شما در خانه هم می توانید یک تارت سیب خوشمزه بپزید.

تارت سیب در حالی که به نظر می رسد شبیه پای سیب است اما نکات پخت متفاوتی دارد. برای داشتن یک تارت سیب نازک، ترد و لذیذ فقط کافی است دستورالعمل هایی را در هنگام پخت آن رعایت کنید. در ادامه به 5 راز پخت تارت سیب خوشمزه می پردازیم. با ما همراه باشید.

اگر در حرفه قنادی و شیرینی پزی فعالیت دارید پیشنهاد می کنیم حتما از انواع دستگاه قنادی گروه تولیدی کیانی نظیر دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن ، دستگاه برش کیک ، دستگاه رولت زن و دستگاه تارت زن دیدن نمایید.

5 راز پخت تارت سیب خوشمزه چیست؟

هر کدام از شیرینی پزهای مشهور ممکن است از تکنیک های پخت متفاوتی برای تهیه یک شیرینی تارت خوشمزه و حرفه ای استفاده نمایند.

اما به طور کلی شیرینی تارت باید سبک، ترد و خوشمزه باشد. برای این منظور باید تکنیک های خاصی را در پخت آن در نظر بگیرید.

مثلا یکی از شیرینی پزهای حرفه ای پیشنهاد می کند که برای نرم کردن سیب های تارت، آنها را در مخلوط اب و شکر خیس کنید.

به این ترتیب، آنها به اندازه کافی شکل پذیر می شوند تا در پوسته ی تارت شما چیده شوند. همچنین برای داشتن یک دسر خوشمزه با ظاهری شیک و جذاب، باید برش های سیب را با سلیقه بر روی خمیر تارت خود بچینید.

پیروی از روش های پخت تارت سیب باعث می شود تا بافت نهایی تارت شما تردتر و لطیف تر شود.

نکات طلایی برای تهیه خمیر تارت خوشمزه

برای تهیه خمیر تارت سیب به مواد و همینطور دستورالعمل های زیر نیاز دارید:

    آرد: شما می توانید از آرد همه منظوره برای پخت شیرینی تارت استفاده کنید.

    شکر دانه ریز:  شکر باید دانه ریز باشد زیرا به ترکیب شدن بهتر مواد شیرینی شما کمک می کند.

    نمک: حتما مقداری نمک به خمیر تارت خود اضافه کنید تا طعم کلی آن بهتر شود.

    کره: استفاده از کره به جای روغن برای پخت یک تارت خوشمزه با بافتی لطیف توصیه می شود.

    زرده تخم مرغ: اضافه کردن یک زرده تخم مرغ به خمیر، فرم دادن به خمیر را آسان‌تر می‌کند و به آن کمک می‌کند در هنگام پخت، بافتی کاملاً ترد و شکننده پیدا کند. همانطور که گفته شد بافت تارت سیب باید ترد باشد. در غیر این صورت به شیرینی پای سیب شباهت پیدا می کند.

تصویری از یک تارت سیب

    آب سرد: به مقدار لازم آب سرد اضافه کنید. (دقت کنید هر بار یک قاشق غذاخوری، تا زمانی که خمیر به غلظت مناسب برسد.)

اگر قرار است به صورت انبوه این شیرینی را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم حتما از یک دستگاه تارت زن اتوماتیک یا انواع تارت زن رومیزی استفاده کنید که قالب زنی و پخت نان تارت شما سریع تر انجام شود.

نکات لازم برای تهیه مواد داخل تارت سیب

سیب: در اینجا می توانید از هر نوع سیبی که می خواهید استفاده کنید. مثلا اگر به طعم ترش علاقه دارید می توانید از سیب های ترش استفاده کنید.

شکر دانه ریز: شما باید از ترکیب شکر دانه ریز و مقداری آب برای خیس کردن برش های سیب و اضافه کردن مقداری طعم شیرین به آنها استفاده نمایید.

دارچین: مقداری دارچین به سیب ها اضافه کنید. دارچین به طعم و عطر کلی تارت سیب شما کمک می کند.

جوز هندی: شما می توانید به دلخواه از جوز هندی نیز برای طعم دهی به تارت سیب استفاده کنید. دقت کنید که این ادویه به طرز شگفت انگیزی با دارچین جفت می شود و برای تهیه انواع شیرینی های معطر دارچینی بی نظیر است.

عصاره وانیل: برای افزایش طعم می توانید از عصاره وانیل نیز کمک بگیرید. یک شیرینی پز حرفه ای استفاده از عصاره وانیل خالص را به شما پیشنهاد می کند.

آب لیمو: برای اضافه کردن کمی طعم ترشی و  جلوگیری از قهوه ای شدن سیب ها می توانید از کمی آب لیمو کمک بگیرید.

نمک: برای افزایش طعم، مقدار بسیار کمی نمک به مواد اضافه کنید.

زرده تخم مرغ: برای براق کردن سطح رویی خمیر تارت می توانید مقداری زرده تخم ‌مرغ را با کمی پودر قند مخلوط کرده و روی آن بمالید. این کار درخشندگی مناسبی به نان تارت می‌دهد.

(در این دستور پخت از کنسرو زرد آلو برای براق کردن سطح تارت استفاده شده است.)

طرز تهیه تارت سیب فرانسوی خوشمزه

در حالی که مراحل تهیه تارت سیب نسبتاً ساده است، اما درست کردن شیرینی واقعاً یک هنر است! در اینجا به رازهای پخت تارت سیب خوشمزه می پردازیم.

  • کره را به مواد خشک اضافه کنید:

برای شروع، در یک کاسه متوسط، آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. با استفاده از چنگال یا مخلوط کن شیرینی پزی، کره سرد را در مخلوط آرد اضافه کرده و به برش دادن آن ادامه دهید تا شبیه آرد سوخاری شود.

نکات پخت تارت سیب

  • زرده تخم مرغ را مخلوط کنید:

زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید. اما قبل از اضافه کردن آن  2 قاشق غذاخوری آب سرد به زرده اضافه کنید و تا جایی که می توانید با چنگال مخلوط کنید. خمیر را به آرامی با هم ورز دهید و در صورت نیاز آب بیشتری به آن اضافه کنید.

خمیر آماده شده را مانند یک توپ جمع کنید و آن را در یک پلاستیک بپیچید. خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود.

  • خمیر را باز کنید:

پس از سرد شدن، خمیر را به شکل دایره ای با ضخامت نازک باز کنید. ممکن است در حین رول کردن خمیر تارت، این خمیر ترک بخورد، بنابراین چند دقیقه زمان دهید تا خمیر کمی گرم شود. برای انتقال آن به قالب تارت، شیرینی را روی وردنه خود بغلتانید و آن را روی قالب تارت باز کنید.

  • خمیر را در قالب فشار دهید:

کف و کناره های تابه را فشار دهید. خمیر اضافی را با چرخاندن وردنه روی تابه تارت برش دهید. کف تابه را چند بار با چنگال سوراخ کنید. در حین آماده کردن فیلینگ داخل تارت بهتر است خمیر را در یخچال قرار دهید.

اگر برای کافه قنادی یا فروشگاه شیرینی پزی خود نیاز دارید که خمیر تارت را به مقدار زیادی قالب بزنید می توانید از یک دستگاه تارت زن استفاده کنید.

با دستگاه تارت زن این کار را به راحتی می توان انجام داد. برای سفارش دستگاه تارت زن با ما تماس بگیرید.

نکات لازم برای پر کردن نان تارت با مواد

  • برش های سیب را خیس کنید:

در یک کاسه متوسط ​​سیب های برش خورده، شکر، دارچین، جوز هندی، وانیل و آب لیمو را با هم بریزید. اجازه دهید 10-15 دقیقه خیس بخورد.

  • طرح و چیدمان سیب ها را مشخص کنید:

قبل از قرار دادن سیب ها در نان تارت نحوه چیدن سیب‌ها را به صورت مارپیچ یا گل مشخص کنید. از آنجایی که سیب ها در مخلوط آب و شکر نرم شده اند. می توانند با انحنای لازم در تابه خم شوند. هرچه برش ها نازک تر باشند خم شدن آنها راحت تر خواهد بود.

نکات لازم برای پر کردن نان تارت با مواد

می‌توانید سیب‌هایتان را پوست بگیرید، اما توصیه شیرینی پز حرفه ای ما این است که پوست سیب را نگه دارید تا کنار های آن در هنگام پخت طلایی و زیباتر شود.

5 راز پخت تارت سیب خوشمزه چیست؟

  • از غذاساز استفاده کنید: به جای مخلوط کردن مواد با دست، می توانید از غذاساز برای تهیه خمیر تارت خود استفاده کنید. غذاساز بافت ظریف تری به شما می دهد.
  • کره را سرد نگه دارید: افزودن کره ذوب شده یا نرم شده به مخلوط، می تواند در نهایت ترد بودن خمیر تارت شما را از بین ببرد. کره سرد اولین قدم برای ترد نگه داشتن تارت است.
  • خمیر تارت را زیاد ورز ندهید: اگر خمیر خود را زیاد ورز دهید، گلوتن ایجاد می شود. پخت خمیر با محتوای گلوتن زیاد باعث چروک شدن خمیر می شود.
  • خمیر خود را سوراخ کنید: قبل از پخت از یک چنگال برای سوراخ کردن کف خمیر خود استفاده کنید. این مرحله ساده از چروک شدن تارت شما در هنگام پخت جلوگیری می کند.
  • خمیر را در یخچال قرار دهید: برای ترد شدن تارت نهایی، خمیر را یک ساعت قبل از پخت در یخچال قرار دهید. وقتی یک پوسته تارت سرد داخل فر می‌رود، کره به سرعت ذوب می‌شود و باعث می‌شود که تارت شما بافتی پوسته پوسته پیدا کند.

منبع: therecipecritic.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top