آموزش فرمول انواع کیک های صنعتی

آموزش فرمول انواع کیک های صنعتی
Rate this post

تولید انواع کیک های صنعتی به خودی خود علمی است که ترکیبی از میکروبیولوژی، شیمی و فیزیک است. یک کیک صنعتی باید بافت، شکل و حجم دقیق خود را حفظ کند و همینطور باید نرم و مرطوب باشد و ماندگاری طولانی مدت خود را حفظ کند. اما چگونه می توان به همه ی این مزایا دست یافت؟ در ادامه به آموزش فرمول انواع کیک های صنعتی و نکات مهم آن می پردازیم.

شایان ذکر است استفاده از انواع دستگاه قنادی و ماشین آلات صنعتی از جمله مسائلی است که در کنار رعایت فرمولاسیون کیک در فرآیند تولید کیک های خوشمزه و با کیفیت تجاری بسیار اهمیت دارد.

آشنایی با نحوه پخت انواع کیک های صنعتی  

انواع برندهای مطرح در تولید کیک های صنعتی روزانه میلیون ها محصول در سراسر دنیا تولید می کنند. این محصولات باید از نظر اندازه، شکل و ظاهر یکنواخت باشند تا بتوانند تست های کنترل کیفیت را پشت سر بگذارند.

مسلما این امر با کمک یک فرآیند تا حد زیادی خودکار و به وسیله انواع دستگاه قنادی و ماشین آلات صنعتی کیک پزی امکان پذیر می شود. دستگاه هایی همچون  مخلوط‌کن‌های تجاری، دستگاه برش کیک ، انواع فرها با هم ادغام می شوند تا بتوان حجم بالایی از محصولات را تا حد امکان به‌طور ثابت تولید کرد.

اما علاوه بر این اکثر تولیدکنندگان از مواد نگهدارنده و سایر افزودنی ها نیز برای دستیابی به ماندگاری طولانی و ظاهر یکنواخت کیک های صنعتی استفاده می کنند. در این بخش قصد داریم فرمول انواع کیک های صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم.

جهت خرید انواع دستگاه قنادی همچون دپازیتور شیرینی ، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک، دستگاه رولت زن و دستگاه تارت همین امروز با گروه تولیدی کیانی تماس بگیرید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک های صنعتی چیست؟

اکثر کیک های صنعتی استاندارد از یک خمیر با فرمول ثابت تهیه می شوند. مواد اولیه ی این کیک ها معمولا از آرد گندم، روغن ها، چربی ها، تخم مرغ، نمک، شکر، پودر شیر، آب، طعم دهنده ها، مواد نگهدارنده مانند دی اکسید گوگرد و عوامل افزایش دهنده حجم مانند بی کربنات سدیم تشکیل شده است.

تهیه دستگاه های برش کیک

 مواد به روش خمیر شکر یا خمیر آرد ترکیب می شوند. در روش خمیر شکر، چربی و شکر با هم زده می شوند و سپس مایع و آرد اضافه می شود. اما در روش خمیر آرد، چربی قبل از مخلوط شدن تدریجی با تخم مرغ و شکر با آرد مخلوط می شود.

در ادامه به بررسی مهم ترین مواد اولیه در پخت کیک های صنعتی می پردازیم.

البته در فرمول انواع کیک های صنعتی توجه به همه مواد اولیه، نوع و میزان مناسب ترکیب شدن آنها، نقش کلیدی در تولید یک محصول بسیار باکیفیت و خوش طعم و لذیذ دارد.

  • برای تولید کیک های صنعتی به چه نوع آردی نیاز داریم؟

همانطور که می دانید آرد یکی از مواد اولیه بسیار مهم در فرمول انواع کیک های صنعتی است. برای پخت یک محصول با کیفیت توجه به نوع و ویژگی های آرد بسیار مهم است. برای مثال اگر مقدار پروتئین موجود در آرد بالاتر از حد معینی باشد بافت کیک شما سفت خواهد شد که در این صورت باید روغن و شکر بیشتری استفاده کنید.

از طرف دیگر آردهای خیلی ضعیف و کم پروتئین نیز باعث می شوند تا کیک تولید شده از بافت قابل قبولی برخوردار نباشد که برای رفع آن معمولا از تخم مرغ بیشتری در فرمول انواع کیک های صنعتی استفاده می شود.

بنابراین توجه کافی به تهیه نوع آرد مناسب کیک پزی برای قنادی ها و تولیدکنندگان کیک های صنعتی بسیار مهم است.

  • ویژگی شکر مورد استفاده در فرمول انواع کیک های صنعتی چیست؟

شکر یکی دیگر از مواد حائز اهمیت در پخت انواع کیک و شیرینی است که با هدف شیرین و لذیذ کردن کیک و همینطور ترد کردن این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. شکر همچنین نقش مهم در خوش رنگ شدن کیک و به دست آوردن ظاهر مطلوب کیک شما دارد.

شکر باعث می شود که بافت رویی کیک در دمای پایین تر هم رنگ مناسب محصول را به دست آورد. رعایت میزان استفاده از شکر در پخت کیک ها بسیار مهم است زیرا باعث بهبود الاستیسیته و بافت خمیر می شود.

  • چربی ها و روغن های مخصوص صنایع پخت کیک را بشناسید:

چربی ها و روغن ها به نگهداری هوا در خمیر کیک کمک می کنند. این هوای محفوظ شده در موقع پخت انبساط حاصل کرده و موجب حجیم تر شدن بافت کیک می گردد. کره و مارگارین از مهم ترین چربی های مورد استفاده در فرمول انواع کیک های صنعتی هستند

چربی مارگارین انتخاب خوبی برای پخت کیک های صنعتی است. این چربی موجب می شود تا مخلوط شدن مواد اولیه کیک آسان تر شود. همچنین به خاطر ویژگی هایی که دارد، مدت زمان تازه ماندن محصول شما را افزایش می دهد.

مراحل پخت کیک های صنعتی

  • بررسی اهمیت تخم مرغ در تولید کیک های صنعتی

اضافه کردن تخم مرغ به مواد اولیه کیک برای حفظ حالت اسفنجی بافت کیک بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این در بهبود رنگ، طعم  و افزایش ارزش غذایی محصول شما موثر است. معمولا از مقدار معینی وانیل برای از بین بردن بو و طعم تخم مرغ در کیک استفاده می شود.

  • انواع طعم دهنده های مورد استفاده در کارخانه ها و کارگاه های تولید کیک

برای طعم و عطر دادن به کیک ها معمولا از طعم دهنده های پودری و مایع مثل وانیل، پرتقال، توت فرنگی، لیمو و غیره استفاده می شود. برای اینکه محصول نهایی طعم یکنواختی داشته باشد این طعم دهنده ها باید به خوبی با مواد دیگر مخلوط شوند.

مرحله مخلوط کردن خمیر، پخت، برش و در نهایت بسته بندی

خمیر انواع کیک های صنعتی در یک میکسر صنعتی بزرگ مخلوط می شود. وقتی همه مواد با هم ترکیب شدند، همزن به مدت 10 دقیقه دیگر به هم زدن مخلوط ادامه می دهد تا هوا در خمیر محبوس شود و اصطلاحا کیک به درستی ور بیاید.

در واقع هوا همراه با ماده افزایش دهنده حجم اضافه شده کار می کند و در نتیجه اندازه کیک در طول فرآیند پخت افزایش می یابد. پس از اینکه مرحله مخلوط کردن خمیر تمام شد، آن را به صورت اتوماتیک به قالب های کیک منتقل می کنند.

برای پر کردن قالب های کیک ابتدا یک لایه نازک روغن اسپری می شود که از چسبیدن خمیر به قالب در طول فرآیند پخت جلوگیری می کند. سپس قالب از طریق یک دستگاه قنادی اتوماتیک که شکل، وزن و سطح خمیر را کنترل می کند با خمیر پر می شود.

همچنین اگر کیک ها به صورت تخته ای تولید می شوند، در مرحله ی بعد از پخت باید کیک توسط دستگاه برش کیک در ابعاد و اندازه های مشخص برش داده شود.

دستگاه برش کیک از جمله مهم ترین انواع دستگاه قنادی برای آن دسته از کارگاه های شیرینی پزی است که روزانه به صورت انبوه کیک تخته ای تولید می کنند. برای سفارش این دستگاه قنادی و سایر تجهیزات دیگر مثل دستگاه دپازیتور شیرینی ، دستگاه تارت و دستگاه قیف زن با ما تماس بگیرید.

در نهایت کیک آماده شده با دستگاه بسته بندی اتوماتیک بسته بندی می شود.

منبع: www.leaf.tv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top