تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن چیست؟

تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن
Rate this post

تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌ها و تحولات بسیار عظیمی که در راستای تولید تجهیزات قنادی رخ داده است، شاهد تولید دستگاه‌هایی مانند دستگاه رولت زن، دستگاه قیف زن، دستگاه برش کیک، دستگاه کیک صاف کن و… هستیم.

این دستگاه‌ها دقیقاً برخلاف دستگاه‌های قیف زن سنتی راحتی کار را به تمامی قنادی‌ها هدیه داده‌اند. دستگاه قنادی در انواع متنوعی تولید شده‌اند که هر یک از آن‌ها دارای کاربردهای مختص به خود می‌باشد و کار را برای تولید انواع شیرینی راحت‌تر کرده‌اند.

دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن مزیت‌های بی شماری را برای مصرف کننده‌های خود به همراه آورده است. به طور مختصر می‌توان از مزیت‌های این دستگاه قنادی به کاهش هزینه‌ها، کاهش نیاز به نیروی کار، تولید انواع مختلف شیرینی با بالاترین کیفیت و افزایش سرعت پخت اشاره کرد. در ادامه به سؤال تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن چیست پاسخ خواهیم داد.

کاربرد و اهمیت استفاده از تجهیزات قنادی

قبل از آن که شما را با این دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن بیشتر آشنا کنیم بهتر است به صورت کلی اهمیت استفاده از دستگاه قنادی را برای شما شرح دهیم تا با اطلاعات بیشتری ادامه مطلب را مطالعه کنید. امروزه شما می‌توانید کارگاه‌های قنادی متنوعی را در سراسر دنیا مشاهده کنید که با توجه به تجهیزاتی که در دست دارند شیرینی‌ها و کیک‌های خاصی را تولید می‌کنند. مهارت بالای قناد را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین راز موفقیت قنادی‌ها در نظر گرفت، اما در این راه نباید از دستگاه قنادی نیز غافل شد.

کارگاه‌های قنادی محبوب و معتبر امروزه با تمامی تکنیک‌های پخت انواع شیرینی و کیک به خوبی آشنایی دارند، علاوه بر این موضوع قناد این قنادی‌ها نیز تمامی مهارت‌های لازمه را در خصوص استفاده از تجهیزات قنادی دارد. همان طور که متوجه شده‌اید امروزه برخلاف گذشته روش‌های سنتی جای خود را به تجهیزات اتوماتیک و مدرن داده‌اند. دستگاه‌های قنادی مانند دستگاه برش کیک، دستگاه کیک صاف کن، دستگاه رولت زن و… جایگاه ویژه‌ای در این صنعت به دست آورده‌اند.

تمامی این دستگاه‌ها و تجهیزات با قابلیت‌ها و امکانات بی شماری که دارند راحتی و سهولت کار را به تمامی کارگاه‌های قنادی هدیه داده است. به این نکته توجه داشته باشید دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن در حقیقت دو دستگاه بسیار مهم در قنادی به شمار می‌روند که در تمامی کارگاه‌ها مشاهده می‌شود. امروزه قنادی‌ها از این دو دستگاه برای تولید انواع کیک و شیرینی استفاده می‌کنند.

دستگاه قیف زن چیست؟

برای آن که شما بتوانید به خوبی تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن متوجه شوید بهتر است این دو دستگاه را به صورت جداگانه برای شما معرفی کنیم. دستگاه قیف زن کیانی ماشین برای تولید انواع شیرینی‌های قیفی، کیک‌ها و شیرینی‌های آلمانی طراحی شده است.

در حقیقت این دستگاه دارای یک قیف سفت زن و یک قیف شل زن می‌باشد. قیف سفت زن این دستگاه برای تولید شیرینی‌هایی اعم از برنجی، کشمشی، قرابیه، نان خامه‌ای، لطیفه، بهشتی، پفکی، گردویی نارگیلی و در کل قیفی جات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار این موضوع قیف شل زن این دستگاه برای تولید رولت، کیک تخته‌ای و کیک فنجانی از قبیل کیک یزدی مافین و پای سیب و همچنین تولید شیرینی آلمانی استفاده می‌شود.

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم دستگاه قیف زن در دستگاه مهم‌ترین دستگاه قنادی قرار گرفته است که در تمامی کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیف زن سنتی برخلاف قیف زن اتوماتیک از امکانات پیشرفته برخوردار نبوده است و برای استفاده از آن قناد باید زمان زیادی را به آن اختصاص می‌داده است. امروزه شما می‌توانید دستگاه قیف زن اتوماتیک را در انواع متنوعی در بازارهای داخلی مشاهده کنید که هر یک از آن‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فردی هستند.

قیف زن کیانی ماشین با دارا بودن عملکردهای بی نظیر در تولید انواع کیک و شیرینی در کنار تمامی کارگاه‌های قنادی قرار گرفته است. به این نکته توجه داشته باشید این دسته از دستگاه‌ها قابلیت این را دارند تا تمامی مراحل را تحت کنترل داشته باشند، علاوه بر این موضوع نسبت به شیوه سنتی دارای دوام و ماندگاری بالاتری هستند.

مزایای دستگاه رولت زن

مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های قیف زن

در ادامه قصد داریم شما را با مزیت‌های دستگاه قیف زن کیانی ماشین بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید از این طریق تصمیم بهتری در خصوص خرید دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن داشته باشید. بدون شک تمامی قنادان به خوبی می‌دانند که قیف زدن خمیر شیرینی نیازمند به مهارت و دقت بسیار بالایی می‌باشد، این امر نشانه دشوار بودن کار است! علاوه بر این موضوع زمان بر بودن و نداشتن تجهیزات کافی در این خصوص می‌تواند کار قناد را بسیار سخت‌تر از قبل کند.

دستگاه قیف زن به راحتی می‌تواند با عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد خمیر شیرینی را در مدت زمان بسیار کوتاهی به صورت اتوماتیک قیف کند. لازم به ذکر است امروزه این دستگاه را به عنوان دستگاه‌های دپازیتور شیرینی نیز شناخته شده‌اند و استفاده از آن دارای مزیت‌های بی شماری است. برخی از اصلی‌ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پخت انواع شیرینی با حجم و اندازه یکسان و دقیق • تولید یکسان انواع کیک و شیرینی و امکان ثبت سفارش‌های بالا • افزایش میزان سرعت پخت شیرینی • مقرون به صرفه بودن نسبت به روش‌های دستی قیف زنی • کاهش هزینه‌ها • کاهش دادن حجم کار قنادها • پخت شیرینی کاملاً بهداشتی • پخت شیرینی با بالاترین کیفیت • قیف زنی خمیرها به صورت کاملاً ظریف و یکدست

دستگاه تولید شیرینی رولت زن چیست؟

همان طور که در بالاتر به این امر اشاره کردیم هر یک از دستگاه‌های قنادی دارای کاربردهای مختص به خود هستند. به زبان ساده‌تر هر یک از این دستگاه‌ها برای پخت انواع شیرینی و کیک‌های مخصوصی هستند. دستگاه رولت زن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه قنادی در تمامی قنادی‌ها یافت می‌شود. مجموعه رولت زن برای تولید محصولات بسیار متنوعی که دارای خمیرهای سبک و لطیف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از دستگاه رولت زن قناد می‌تواند محصولاتی اعم از کیک اسفنجی، مافین، کیک یزدی، پای سیب، رولت، تخته‌ای، تیتابی، لطیفه و… را تولید کند.

  • مزیت دستگاه رولت زن

یکی از اصلی‌ترین مزیت این دستگاه می‌توان به مناسب بودن آن برای تمامی خمیرهای نرم و بسیار نرم می‌باشد. دستگاه رولت زن کیانی ماشین به هیچ عنوان تنش به خمیرهای حساس مانند لطیفه و رولت وارد نخواهد کرد. از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای این دستگاه بیان کرد می‌توان به کاهش هزینه‌ها، پخت انواع شیرینی و کیک در بالاترین کیفیت، پخت شیرینی و کیک به صورت کاملاً بهداشتی، افزایش میزان سرعت در پخت و… اشاره کرد.

تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن در قنادی

به صورت کلی تفاوت میان دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن در قنادی مرا می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

• مجموعه قیف زن، این دستگاه مناسب برای شیرینی‌هایی است که خمیرهای سفتی نیاز دارند؛ مانند شیرینی بهشتی، شیرینی کشمشی، شیرینی نارگیلی، شیرینی گردوئی • مجموعه رولت زن، این دستگاه مناسب برای تولید انواع کیک مانند کیک یزدی، کیک تخته‌ای و رولت می‌باشد.

خرید دستگاه قیف زن و رول زن با بالاترین کیفیت با کیانی ماشین

امروزه دستگاه قنادی مانند دستگاه رولت زن و دستگاه قیف زن از محبوبیت بسیار بالایی در بین کارگاه هار قنادی برخوردار شده است. یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده تجهیزات قنادی می‌توان به برند کیانی ماشین اشاره کرد. این برند شرایطی را برای تمامی قنادی‌ها به وجود آورده است تا بتوانند محصولات خود را با دستگاه‌های قنادی مانند دستگاه کیک صاف کن، دستگاه برش کیک و… در بالاترین کیفیت تولید کنند.

سخن آخر

همان طور که در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن در قنادی آشنا کنیم بدون شک متوجه شده‌اید که مجموعه قیف زن برای تولید محصولاتی استفاده می‌شود که خمیرهای سفت و نیمه سفتی مانند شامل برنجی، بهشتی، پادرازی، پفکی گردویی، خامه‌ای، سالاری، سپه سالاری، قرابیه، کشمشی، نارگیلی، گردویی و… دارند. این در حالی است که مجموعه رولت زن برای تولید محصولاتی استفاده می‌شود که نیازمند به خمیرهای لطیف و سبک مانند کیک اسفنجی، مافین، کیک یزدی، پای سیب، رولت، تخته‌ای، تیتابی، لطیفه هستند استفاده می‌شوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top