معرفی جدیدترین لوازم و تجهیزات شیرینی پزی و قنادی ها – دستگاه آلمانی زن

تجهیزات و لوازم قنادی کارگاه ها
Rate this post

افرادی که شیرینی پزی و قنادی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و می‌خواهند مهارت خود را در آن زمینه افزایش بدهند، باید ترس هایشان را کنار بگذارند و کار را به صورت درست شروع کنند. در این بین تجهیزاتی وجود دارند که تهیه و خرید آنها برای حداقل های قنادی لازم و ضروری است یکی از این وسایل دستگاه آلمانی زن میباشد. 

پس باید بدانید که خرید یا تهیه مجموعه‌ای از تجهیزات و لوازم هایی که برای قنادی و شیرینی پزی مورد نیاز باشد، ضروری به نظر می رسد؛ اما بیشتر افراد این تجهیزات را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه نمی کنند‌؛ زیرا تنوع محصولات در این فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و افراد تازه‌ کار دچار سردرگمی خواهند شد.

فرض کنید شما به دنبال یک نوع قالب کیک هستید اما نمی دانید که در چه اندازه ی آن را انتخاب کنید و یا نمی دانید چه تفاوتی میان ترازوی دیجیتال و ترازوی معمولی وجود دارد و کدام یک بهتر است؟ 

قاعدتاً اگر به فروشگاه های لوازم و تجهیزات قنادی مراجعه کنید، به علت فراوانی و تنوع بسیار زیاد محصولات، ذهن شما درگیر خواهد شد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب درست تجهیزات و لوازم قنادی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما شوید.

جدیدترین وسیله های قنادی

 

آشنایی با اصلی ترین لوازم قنادی و دستگاه آلمانی زن

حالا که تصمیم جدی خود را برای شروع  شیرینی پزی و راه اندازی قنادی گرفتید؛ نیاز دارین تا با مهمترین تجهیزات و وسایل این حوزه آشنا شوید.  باید گفت که بعضی از تجهیزات، مخصوص برای کارگاه های شیرینی پزی هستند و برخی از آنها نیز قابل استفاده در خانه می باشند؛ مثلاً دستگاه برش کیک تر و دستگاه آلمانی زن از جمله ابزارهایی هستند که در کارگاه های قنادی به وفور یافت می شوند

۱) وجود ترازوی دیجیتال برای اندازه گیری دقیق، نیاز است

این ترازو یکی از مهمترین و و اصلی ترین ابزارهایی است که قبل از شروع کار قنادی و شیرینی پزی باید آن را تهیه کنید؛ زیرا آرد که ماده اولیه پخت و پز است اگر به درستی اندازه گیری نشود کیفیت شیرینی و محصولات شما را به شدت پایین می آورد.

 پس در این شرایط وجود ترازوی دیجیتال احساس می شود. یکی دیگر از مزایای تناسلی دیجیتال اندازه گیری دقیق و بدون نقص هر ماده ای است فرض کنید.

فرض کنید شما می خواهید کیک سیب درست کنید. اگر قطعات سیب را روی ترازوی دیجیتال بگذارید، اندازه دقیق را به شما نشان می دهد. این امر در هنگام پخت شیرینی و کیک بسیار کمک کننده است.

۲) وجود پیمانه های اندازه گیری و قاشق‌ها نیز بسیار مهم هستند

در هنگام پخت شیرینی جات و کیک، معمولاً اندازه گیری مواد مایع کمی دشوار به نظر می رسد. به همین خاطر، قاشق و پیمانه های اندازه گیری در اینجا بسیار مفید و کاربردی هستند. 

امروزه لیوان های شیشه ای جای خودشان را به پیمانه های اندازه گیری داده اند.  بدنه‌ی این پیمانه ها مدرج است و اندازه گیری حجم های کم را بسیار راحت کرده است. وجود این ابزارها در کنار دستگاه آلمانی زن و دیگر تجهیزات قنادی اهمیت ویژه‌ای دارد. 

لازم به ذکر است که کیانی ماشین تولید کننده بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای قنادی می باشد. شما میتوانید با مراجعه سایت این شرکت، وسایل مورد نیاز خود را سفارش بدهید.

۳) کاسه‌های ویژه برای مخلوط کردن مواد نیز کاربرد زیادی دارند

تاریخچه انواع دونات و شیرینی از قدیم تا به اکنون نشان میدهد که پخت شیرینی و کیک در ایران بسیار رواج داشته است. پس با گذشت زمان، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای قنادی و شیرینی پزی گسترش یافتند. 

تهیه کاسه هایی برای مخلوط کردن مواد در کنار دستگاه آلمانی زن ضروری به نظر می‌رسد. بهتر است به جای خرید کاسه هایی در سایزهای متنوع، یک کاسه استیل به حجم ۴ تا ۵ لیتری تهیه کنید تا از پخت شیرینی و کیک لذت ببرید.

 به این نکته توجه کنید که جنس کاسه مخلوط‌ کن نباید از آلومینیوم باشد؛ زیرا موادی که خاصیت اسیدی دارند با این فلز واکنش می‌دهند و باعث تغییر در طعم ماده‌ی غذایی خواهند شد.

۴) قالب های شیرینی پزی در ابعاد مختلف در تعبیه شده اند

یکی از ضروریات اصلی در هنگام شیرینی پزی، وجود قالب کیک در ابعاد مختلف است. اگر شما فردی هستید که کیک و شیرینی دوست دارید و برای این کار وقت زیادی می گذارید لازم است که یک قالب کیک به صورت حرفه ای خریداری کنید.

 قالب های کیک و شیرینی پزی شکل ها و اندازه های گوناگونی دارند. ساده ترین نوع آن ها به شکل مستطیل های بزرگی است که قطر مناسبی دارد. 

تجهیزات قنادی

امروزه قالب کیک به شکل کمربندی، رواج زیادی یافته. مزیت این گونه قالب ها در این است که اندازه آن‌ها متناسب با حجم خمیر تنظیم میشود. این ملزومات در کنار دستگاه آلمانی زن از نیازهای اساسی پخت شیرینی و کیک هستند.

۵) وجود همزن دستی و برقی برای کیک پزی بسیار لازم است

در نظر بگیرید هنگامی که میخواهید به مواد کیک و یا شیرینی تخم مرغ اضافه کنید لازم است آن را به خوبی هم بزنید. هم زدن یک تخم مرغ با استفاده از چنگال به راحتی امکان پذیر است اما اگر تعداد تخم مرغ های مورد نیاز شما بیشتر از دوتا باشد در این صورت هم زدن با چنگال پاسخگو نیست.

 در این شرایط احتیاج به یک همزن خواهید داشت.همزن ها در دو دسته‌ی همزن برقی و همزن دستی تقسیم بندی می‌شود. باید گفت همانگونه که وجود دستگاه آلمانی زن ضروری است، خرید یک همزن خوب هم نیاز هر فرد برای پخت کیک و شیرینی است‌.

ویژگی مثبت همزن های برقی این است که سرعت انجام کار در آنها بسیار بالاست به طوری که مواد در عرض پنج دقیقه به خوبی مخلوط می شوند.

 باید خاطر نشان کنیم که همزن های برقی نیاز به نیروی زیادی ندارند و شما در هنگام هم زدن مواد احساس خستگی کمتری می کنید.

 نحوه کار با همزن دستی به این صورت است که ابتدا ظرف حاوی مواد را کمی خم کنید، سپس ضربات قوی و سریع به سمت بیرون از ظرف بزنید تا زمانیکه مواد به یکنواختی خاصی برسند و نرم بشوند. دقت کنید طول همزن دستی باید ۲۵ تا ۳۰ سانت باشد تا به راحتی مواد را مخلوط کنید.

۶)  از وردنه ها در کنار دستگاه آلمانی زن برای صاف کردن خمیر استفاده می شود

وردنه ها به شما کمک می‌کنند تا انواع خمیرها از جمله خمیر شیرینی، خمیر کوکی، خمیر بیسکویت و یا حتی خمیرپیتزا را به خوبی صاف کنید و به شکل دلخواه تان درآورید. حتی می‌توانید قطر خمیر را هم با استفاده از وردنه تنظیم کنید. 

در دستور پخت بعضی از شیرینی ها آمده که خمیر باید قطور باشد. پس در این شرایط و هنگام استفاده از وردنه باید دقت کنید تا خمیر را نازک نکنید. 

وردنه ها به دو دسته میله ای و غلطکی تقسیم بندی می شوند. نوع غلطکی بیشتر در خانه ها رواج دارد و نوع میله ای در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

 افراد حرفه ای در کنار خرید دستگاه آلمانی زن حتماً یک وردنه میله ای نیز خریداری می کنند تا کار پخت شیرینی و کیک راحت تر انجام شود.

 برای افراد مبتدی وردنه غلطکی مناسب تر است زیرا در هنگام باز کردن خمیر به فشار کمتری نیاز دارند. این افراد باید یک وردنه از جنس چوب با کیفیت خریداری کنند و تا مدت زیادی از آن استفاده کنند.

۷) ظروف مافین برای طرح دادن به خمیر کیک استفاده می شوند

اینگونه ظروف بیشتر برای کیک های پای، مافین و یا حتی تارت ها استفاده می شوند. اگر شما قصد دارید که در منزل شیرینی تارت بپزید به این ظرف نیاز خواهید داشت.

چه تجهیزاتی مناسب قنادی شماست

 ظرف مافین شیشه‌ای ۲۲ سانتی متری احتمالاً تمام نیازهای شما را برای شیرینی پزی رفع میکند. این ظروف از جنس استیل هستند و برای استفاده در آشپزخانه ها بسیار مفید و کاربردی اند.

 افرادی که به فعالیت قنادی علاقه زیادی دارند معمولاً هزینه بیشتری برای خرید لوازم مورد نیازشان  پرداخت می کنند؛ به همین دلیل علاوه بر خرید دستگاه آلمانی زن، اقدام به خرید ظروف مافین در ابعاد مختلف می کنند.

۸) برس شیرینی پزی برای زیباتر کردن روی شیرینی و کیک در کنار دستگاه آلمانی زن استفاده میشود

برس شیرینی پزی یا برس خمیر، برای آغشته کردن لایه بیرونی یا داخلی سطح خمیر به تخم مرغ یا شیر یا مواد دیگر به کار می رود.

 از این برس اغلب برای چرب کردن قالب های کیک و یا ظروف مافین استفاده میشود.

 می توان گفت که تهیه برس شیرینی پزی ضروری به نظر می رسد. برس های قدیمی از موی حیوانات ساخته می شدند اما امروزه رشته های سیلیکونی جایگزین آنها شدند.

 این رشته ها دوام بالایی دارند و نسبت به حرارت و باکتری بسیار مقاوم هستند. پس از این حیث انتخاب خوبی برای برس شیرینی پزی به شمار می آید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top