خرید دستگاه قنادی اولین مرحله راه اندازی قنادی

خرید دستگاه قنادی با بهترین قیمت - کیانی ماشین
5/5 - (1 امتیاز)

خرید دستگاه قنادی و آشنایی با انواع این دستگاه ها موضوعی است که در ادامه قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم؛ اما چرا؟

کسب‌و‌کار‌هایی که در حوزه موادغذایی و مصرفی از دیرباز فعالیت‌دارند، طی تغییراتی که در نسل‌ها به وجود آمده‌است، همچنان باقی مانده‌اند. یکی از این کسب‌وکارها قنادی یا شیرینی پزی است. قنادی از مجموع مشاغلی هست که درآمد نسبتا بالایی دارد.

افراد زیادی به دلیل بالا بودن درآمد قنادی، تصمیم به راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی و یا قنادی دارند. اما افراد قبل از اینکه تصمیم خود را عملی کنند باید بررسی‌ها و تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهند و با آمادگی و آگاهی کافی وارد این شغل و حرفه شوند. این افراد باید تحقیقات و بررسی‌های خود را در زمینه‌های مقدار سرمایه اولیه، خرید انواع دستگاه قنادی، تهیه کردن مکان، دریافت کارت بهداشت، دریافت مجوز از صنف و غیره تکمیل کنند.

اگرتصمیم به راه‌اندازی یک کارگاه شیرینی پزی دارید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله به تمام پیچ‌وخم‌های راه‌اندازی این کسب‌وکار خواهیم پرداخت.

دستگاه قنادی برای پخت شیرینی

دلیل راه‌اندازی کارگاه‌ تولید کیک و شیرینی

دلایل مختلفی برای راه‌اندازی یک کارگاه تولید کیک و شیرینی‌پزی وجود دارد، که می‌تواند برای هر‌ فرد دلایل جداگانه داشته ‌باشد. بعضی دلایل به شرح زیر هستند:

  • علاقه و مهارت:

برخی افراد به سبب علاقه و مهارتی که در شغل شیرینی‌پزی و کیک‌پزی دارند، تصمیم به راه‌اندازی کارگاه تولید کیک و شیرینی می‌گیرند.

  • درآمد بالا:

این شغل به دلیل اینکه از مشاغل موادغذایی و مصرفی است، از درآمد بالایی برخوردار است. البته این شغل در برخی ماه ها نیز مثل محرم و صفر فروش کمتری دارند و در عوض در زمان اعیاد و عید نوروز فروش بسیار بالایی دارد. پس اگر تصمیم به راه‌اندازی کارگاه شیرینی پزی دارید، ترجیحا در ایام اعیاد کارگاه خود را افتتاح کنید تا زودتر به سوددهی و بازددهی برسید.

  • نیاز فروشگاه:

برخی قنادی‌ها فقط برای فروش شیرینی، فعالیت میکنند و شیرینی و کیک‌های خود را از کارگاه‌های شیرینی‌پزی سفارش می‌دهند. اما بیشتر قنادی‌ها، با خرید دستگاه قنادی کارگاه‌هایی راه‌اندازی می‌کنند‌ که نیاز فروشگاه خود را تامین کنند.

خرید دستگاه قنادی و شیرنی پزی - کیانی ماشین

لزومات راه‌اندازی خط‌تولید شیرینی‌پزی

برای راه‌اندازی خط‌ تولید به موارد متعددی نیاز هست.از این موارد می‌توانیم به سرمایه اولیه، داشتن آمادگی و آگاهی در شروع کار، داشتن مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کارگاه‌‌قنادی، اجاره و یا خرید مغازه تجاری و مورد تایید اداره بهداشت، خرید دستگاه قنادی، گرفتن پروانه کسب، داشتن پرسنل حرفه ای در شغل قنادی و غیره اشاره کنیم. هرکدام از موارد گفته شده از ملزومات مهم راه‌اندازی کارگاه کیک‌پزی  و شیرینی‌پزی هست.

مکان راه‌اندازی کارگاه تولید کیک و شیرینی شامل چه ویژگی های باید باشد؟

برای راه‌اندازی یک کارگاه قنادی در ابتدا نیازمند یک مکان تجاری کاملا تمیز و مرتب هستیم. مکان مناسب قنادی باید دارای مساحت حداقل ۴۰ متر باشد، همچنین باید کف و دیوار‌های سالن سرامیک یا سنگ باشند. توجه داشته باشید که مکان توسط کارشناسان اداره بهداشت بررسی خواهد شد و در صورت عدم تایید، پروانه کسب صادر نمی شود. موقعیت مکانی کارگاه نیز برای بازاریابی و فروش حائز اهمیت هست. شما با انتخاب یک کارگاه در مرکز و یا محله‌های شلوغ شهر زود‌تر به درآمد خواهید رسید‌.

قبل از خرید دستگاه قنادی مورد نیاز کارگاه، آن ها را بشناسید

  • دستگاه دپازیتور شیرینی:

این دستگاه یک، دستگاه شیرینی‌زنی خودکار هست که برای تولید شیرینی و کیک طراحی و تولید شده است. این دستگاه باعث بهبود کار، سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی در هزینه مربوط به نیروی‌کار می شود. استفاده و تمیز کردن این دستگاه بسیار راحت و آسان می‌باشد. دپازیتور کاربردهای زیادی دارد. از این دستگاه برای تولید شیرینی های مثل نان خامه‌ای، بهشتی، پفکی، نارگیلی، انواع کیک‌های فنجونی معروف به کیک یزدی وغیره استفاده می‌شود.

  • دستگاه کیک‌صاف‌کن :

تمیز و صاف بودن خامه و مواد روی کیک نشانه حرفه‌ای بودن قناد هست. دستگاه کیک‌صاف‌کن این وظیفه را از دوش قنادها برداشته است زیرا این دستگاه خامه و مواد روی کیک را صاف می‌کند. از کاربرد دیگر این دستگاه می‌توانیم به صاف کردن کیک گنبدی شکلی که تازه از فر خارج شده است، اشاره کنیم. با توجه به اهمیت این موارد بهتر است خرید دستگاه قنادی کیک صاف کن را در لیست خود قرار دهید.

از این دستگاه برای همه کیک‌ها به ویژه کیک‌های چندطبقه استفاده می‌کنند.

  • دستگاه دپازیتوردو‌ رنگ:

کیک‌ها، شیرینی‌ها و بیسکویت های دو رنگ طرفدارن زیادی دارند. این نوع از کیک‌ها و شرینی‌ها معمولا به کمک دستگاهی به نام دپازیتور‌ شیرینی دو‌رنگ تولید می‌شوند، این دستگاه مربا، شکلات وغیره را به صورت همزمان تزریق می‌کند. از این دستگاه بیشتر در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده انواع شیرینی و کیک‌ها و کلوچه‌های مغزدار و دو‌رنگ استفاده می‌شود.

معرفی با دستگاه قنادی و شیرنی پزی

  • دستگاه دونات ‌زن:

دونات‌ یک نوع شیرینی با طعمی بی‌نظیرهست که به عنوان صبحانه، عصرانه و دسر استفاده می شود. دونات طرفدارن زیادی در هر رده سنی دارند.

دستگاه دونت‌زن، دستگاهی اتوماتیک و سریع برای تولید دونات هست. این دستگاه به فضا زیادی نیاز ندارد و می‌توان به کمک این دستگاه در محیط کوچکی درآمد‌زایی کرد.

  • دستگاه تارت‌قنادی اتوماتیک:

دستگاه تارت ‌قنادی اتوماتیک یکی از انواع دستگاه قنادی پرکاربرد هست. این دستگاه، انواع نان تارت یکنواخت و استاندارد را با ضخامت و اندازه مشخص تولید می‌کند. دستگاه تارت، تارت‌های متنوع و بدون دور‌ریز و ضایعات تولید می‌کند. تولید تارت‌های متنوع به دلیل داشتن قالب‌های متنوع این دستگاه هست. برای راه اندازی یک کارگاره موفق خرید دستگاه قنادی تارت زن هم ضروری است.

  • دستگاه شیتر برقی:

درگذشته قناد‌ها برای پهن کردن خمیر‌ها از دست استفاده می‌‌کردند، پهن کردن خمیر به صورت نازک و با قطر کم، انرژی و زمان زیادی را اتلاف می‌کرد. اما امروزه دستگاه شیتر برقی به یاری کارگاه‌های قنادی آمده‌است. این دستگاه قنادی در کوتاه‌ترین زمان خمیر‌ها را به صورت نازک و با قطر کم در می‌آورد. از این دستگاه برای تولید شیرینی‌های مانند دانمارکی، باقلوا‌ی استانبولی، خمیر هزارلا و شرینی کره ای استفاده می شود.

  • دستگاه پوکه‌زن:

برای تولید شیرینی‌هایی مانند تارت و نخود‌چی باید خمیرهای خشک را به اندازه مشخصی درآورد، این فرآیند درصورتی که ستنی و با دست انجام‌ شود، بسیار سخت و زمان‌بر خواهد‌بود. اما اگر اما برای تولید این نوع شرینی‌ها از دستگاه پوکه زن استفاده کنیم، این فرآیند به راحتی و در زمان بسیار کمی صورت می‌گیرد.

  • دستگاه‌چاپ، زرده‌مال و خط‌انداز:

از این دستگاه قنادی، معمولا برای تولید نان شیر‌مال، نان اهری و کلوچه استفاده می‌کنند. دستگاه‌چاپ، زرده‌مال و خط‌انداز دارای تجهیزات زیادی هست که از ابتدا آماده سازی خمیر تا انتهای فرآیند یا همان پخت را شامل می‌شود. این دستگاه قابلیت پهن کردن خمیر، قالیت مالیدن زرده تخم مرغ و غیره را دارد.

  • دستگاه تارت‌رومیزی:

کارگاه‌های قنادی از این دستگاه برای تولید نان تارت با اندازه‌ها و اشکال مختلف و طعمی لذیذ استفاده می‌کنند. این دستگاه ها در حالی که برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه نیروکار کمک بسزایی به کارگاه‌های شیرینی‌پزی می‌کنند، طعم و شکل مطلوب و خوب تارت‌ها را حافظ می‌کند و کیفیت آن‌ها را حفظ می‌کند.همچنین این روش نسبت به روش سنتی بسیار بهداشتی تر می باشد. این دستگاه‌ها در کافی‌شاپ‌ها، قنادی‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • دستگاه برش‌ ویفر و میشکا:

ویفر و میشکا دو نوع شیرینی خشک و حساس هستند. برش زدن این شیرینی‌ها به روش سنتی نیازمند دقت بالای هست، اما با وجود دقت بالا بسیاری از شیرینی‌ها خورد می‌شوند. دستگاه برش ویفر و میشکا به دلیل داشتن تیغه های تیز، بدون خورد شد و با سرعت بالا میشکا و ویفر را برش می‌دهد. این دستگاه یکی از پرکاربردترین نوع‌های دستگاه قنادی هست.

  • دستگاه تخم‌مرغ‌شکن:

ما برای تولید برخی از شیرینی‌ها به سفیده‌تخم‌مرغ یا زرده‌تخم‌مرغ به صورت جداگانه نیاز داریم. درگذشته این کار در کارگاه‌های قنادی و کارخانه‌ها به صورت دستی انجام می‌شد که بسیار زمانبر بود. اما امروزه با تولید دستگاه تخم‌مرغ شکن، زده و سفیده تخم‌مرغ به راحتی و بدون دخالت دست از هم جدا می‌شوند. وجود دستگاه تخم مرغ شکن در بیان انواع دستگاه قنادی سبب صرفه جویی در زمان و انرژی نیروهای کار شده است.

  • دستگاه برش کیک‌ تر و رولت:

این دستگاه کیک‌های تر و رولت‌ها را با مدل‌ها و روش‌های مختلفی برش می‌دهد، این مدل‌ها شامل برش‌های مستطیلی، برش مدل مثلثی، برش مدل مربعی می باشد. برش این دستگاه‌ها به صورت حرفه‌ای، دقیق و بهداشتی انجام می‌گیرد.  استفاده از این دستگاه‌ بسیار آسان و سریع هست  و این دستگاه انواع برش‌ها را با سرعت، دقت بالا انجام می‌دهد. خرید دستگاه قنادی برش کیک تر و رولت باعث سرعت روند کار شما خواهد شد.

آشنایی با دستگاه قنادی و شیرنی پزی

  • فرهای شیرینی‌پزی:

فرهای شیرینی پزی با ابعاد بزرگ به شما در پخت انواع کیک و شیرینی کمک می‌کنند. این فرها برای پختن نان پیتزا، نان باگت، بیسکویت، کلوچه، شیرینی و پای سیب استفاده می‌شوند. این فر‌ها می‌توانند به طور همزمان در سینی‌های مختلف چند محصول را با مقدار خیلی زیاد آماده  کنند. فرها به عنوان یکی از پرکاربرترین انواع دستگاه قنادی بشمار می‌آیند.

  • دستگاه خمیرگیر:

این دستگاه فرآیند گرفتن خمیر، ورز دادن خمیر و مخلوط کردن مواد اولیه کیک و حتی نان را انجام می‌دهد. درگذشته تمام این کارها به روش سنتی و با دست انجام‌ می‌شد که بسیار زمان‌بر نیز بود. اما با تولید دستگاه خمیرگیر  تمام این فرآیند به صورت اتوماتیک‌  انجام می‌شود و باعث صرفه جویی در زمان و انرژی نیرو‌کار می‌شود.

سخن پایانی؛ خرید دستگاه قنادی از گروه تولیدی کیانی ماشین

قنادی‌ها با وجود اینکه در طی تغییر نسل‌ها، بدون هیچ گونه تغییر کلی، همچنان باقی مانده‌اند و در سطح شهر‌ها همچنان درحال فعالیت هستند. اما با گذشت زمان و نیاز کارگاه‌های تولید شیرینی تغییراتی در این کارگاه‌ها ایجاد‌ شد. این تغییرات از ساخت و تولید انواع دستگاه قنادی آغاز شد.

وجود این ابزار و دستگاه‌ها در کارگاه‌های قنادی سبب صرفه جویی در هزینه‌ها، انرژی پرسنل و زمان می‌شود. گروه تولیدی ما نیز مفتخر به تولید انواع ابزار‌ها و دستگاه‌های قنادی با کیفیت بالا هستند. قطعا ابزار و ستگاه های ما به شما در تولید شیرینی‌های لذیذ، خوش‌بو و باکیفیت کمک بسزایی خواهد کرد. برای خرید دستگاه قنادی مورد نیاز خود با کیانی ماشین تماس بگیرید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top