آشنایی با ۱۰ تا از مهم ترین دستگاه های قنادی

آشنایی با مهم ترین دستگاه های قنادی - گروه تولیدی کیانی
5/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با مهم ترین دستگاه های قنادی یکی از کارهای اصولی و مهمی است که باید قبل از راه‌اندازی این کسب و کار انجام شود. شیرینی فروشی یکی از مشاغل پر سودی است که امروزه افراد زیادی به انجام و راه‌اندازی این کار روی آورده‌اند و برای موفقیت در این کسب و کار لازم بوده که مطالعاتی را قبل از انجام کار درباره تمام دستگاه‌ها، مواد مورد نیاز و هزینه‌های موجود انجام دهیم.

 

مهم‌ ترین دستگاه‌ های قنادی- کیانی ماشین

 

برای راه اندازی یک قنادی چه کاری باید انجام دهیم؟

برای راه‌اندازی یک قنادی در مرحله اول لازم است بدانید که قصد انجام فعالیت را در کدام بخش دارید؛ چون که شیرینی‌ فروشی‌ها از دو قسمت فروشگاهی و کارگاهی تشکیل می‌شوند. پس از مشخص کردن بخشی که می‌خواهید در آن فعالیت خود را شروع کنید می‌بایست به دوره‌های آموزشی شیرینی پزی بروید و تمام آموزش‌ها و نکات لازم را در این زمینه ببینید و با مهم ترین دستگاه های قنادی آشنا شوید. بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی باید نسبت به خرید یا اجاره مکانی اقدام کنید و هر دستگاهی که برای کار خود نیاز دارید را تهیه نمایید.

لازم به ذکر است که راه‌اندازی یک قنادی علاوه بر داشتن دانش و مهارت لازم، به تجربه زیادی نیاز دارد و برای کسب تجربه باید افراد در یک مدت محدود در کارگاه‌های شیرینی پزی متعدد کار کنند و علاوه بر یادگیری فوت و فن‌های کار، تجارب لازمه را نیز کسب کنند. برای آن که در شغل شیرینی فروشی به موفقیت و نتایج دلخواه برسید علاوه بر یادگیری مواردی که تا به حال برایتان ذکر کرده‌ایم، باید برای جذب مشتری و افزایش فروش از فاکتورهایی استفاده کنید که دو نمونه آن‌ها طراحی جذاب برای قنادی‌های فروشگاهی و کیفیت بالای محصولات تولیدی می‌باشد.

هرچقدر که طراحی دکوراسیون فروشگاه زیباتر و جذاب‌تر باشد و کیفیت شیرینی‌های تولیدی در سطح بالایی قرار گرفته باشد، مشتریان زیادی جذب قنادی می‌شوند و به این طریق با افزایش فروش، موفقیت در این عرصه بیشتر می‌شود. همچنین منطقه‌ای که قرار است یک شیرینی فروشی در آن تاسیس کنید را باید مورد بررسی قرار دهید و بدانید که چند قنادی دیگر در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و عملکرد آن‌ها چگونه است و پس از ارزیابی‌های بالا، شما می‌توانید عملکرد رقبای خود را در این عرصه آنالیز کنید و بهتر از آن‌ها به فعالیت بپردازید.

ابزارآلات بسیاری برای راه‌اندازی یک قنادی نیاز است؛ اما شما باید مهم ترین دستگاه های قنادی را بشناسید و از پر کاربردترین آن‌ها برای کارگاه یا فروشگاه خود استفاده کنید. برای راه‌اندازی یک قنادی، گرفتن مجوز حائز اهمیت است و پس از کسب جواز، شما باید مراکزی را برای خرید مواد اولیه انتخاب کنید که محصولات مصرفی برای پخت انواع شیرینی را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت در اختیارتان قرار دهند.

 

خرید مهم‌ ترین تجهیزات قنادی

 

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

راه‌اندازی یک قنادی به ابزارها و سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد و به دلیل این که میزان رسیدن به سود زیاد در این شغل بالا و در کوتاه‌ترین زمان است می‌توان در این عرصه به فعالیت پرداخت. مهم ‌ترین دستگاه ‌های قنادی و ابزار مورد نیاز برای راه‌اندازی این شغل به شرح زیر هستند.

  • یخچال صنعتی و ویترینی برای نگهداری مواد اولیه و انواع کیک و شیرینی‌های تولیدی
  • فر بزرگ قنادی برای پخت شیرینی در تعداد بالا
  • انواع مختلف قالب به جهت پخت متنوع‌ترین کیک و شیرینی‌ها
  • همزن برقی برای میکس کردن مواد اولیه پخت کیک و شیرینی
  • دستگاه خمیرکن بزرگ به جهت یکدست کردن خمیر مورد نیاز پخت انواع شیرینی
  • استفاده از یک میز کار استیل و بزرگ برای انجام دادن کارها

علاوه بر ابزارهای ذکر شده، برای راه‌اندازی شیرینی فروشی نیاز است که به خرید موادی از قبیل آرد مخصوص شیرینی پزی، شکر سفید و قهوه‌ای، قهوه، شکلات، شیر، زعفران، انواع پودر ژله، انواع اسانس، بکینگ پودر، انواع مغز و میوه خشک، خامه، پودر قند و … بپردازیم.

حالا با توجه به خرید مهم‌ ترین دستگاه‌ های قنادی، ابزار مورد نیاز این کار و هزینه‌های بالای سرمایه اولیه، این سوال برای برخی افراد پیش می‌آید که درآمد و سود راه‌ اندازی یک شیرینی فروشی چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بیشتر افرادی که به راه‌اندازی کسب و کاری روی می‌آورند اول به درآمد و سود حاصل از آن توجه می‌کنند.

همان طور که در عناوین قبلی گفته شد، شیرینی فروشی از مشاغل پر سودی است که در کوتاه‌ترین زمان بازدهی خوبی دارد و می‌توان از طریق آن به سود بالایی رسید؛ اما عوامل بسیاری هستند که بر روی درآمد بالای حاصل از قنادی تاثیر زیادی می‌گذارند که یکی از آن‌ها کیفیت محصولات تولیدی است و در واقع هرچقدر که شیرینی‌ها در سطح کیفی بالایی قرار گرفته باشند، مشتریان برای خرید ترغیب می‌شوند و با جذب مشتری و افزایش فروش می‌توان به سود بالایی در این عرصه رسید.

 

خرید دستگاه‌ های قنادی - کیانی ماشین

 

۱۰ مورد از مهم ترین دستگاه های قنادی

همان طور که مطلع هستید خریداری دستگاه‌های مورد نیاز قنادی برای راه‌اندازی این شغل اهمیت بسزایی دارد و در واقع برای پخت انواع کیک و شیرینی نیاز است که از تجهیزات مخصوصی استفاده شود که ۱۰ مورد از مهم‌ترین دستگاه‌های قنادی به شرح موارد ذیل هستند.

1 . دستگاه خمیرگیر: خمیرگیر یکی از مهم ‌ترین دستگاه ‌های قنادی محسوب می‌شود که وظیفه آن میکس کردن مواد اولیه کیک و شیرینی است که تمام مواد را به خوبی ترکیب می‌کند و به طور یکدست برای پخت آماده می‌نماید.

استفاده از دستگاه خمیرگیر برای پخت شیرینی تا حدودی بهره‌گیری از منابع انسانی را در کارگاه‌های قنادی به حداقل رسانده است و مواد را به صورت بهداشتی‌تر و بدون دخالت دست، برای پخت در اختیار قنادان قرار می‌دهد.

2 . اسلایسر میوه: بسیاری از شیرینی‌ها هستند که بر روی آن‌ها تکه‌های مختلف میوه قرار گرفته است به همین علت اسلایسر میوه نیز جزو مهم‌ترین دستگاه‌های قنادی به شمار می‌آید که خرید آن ضروری است و کار را آسوده‌تر می‌کند.

3 . همزن: همزن‌ها از اصلی‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز شیرینی پزی‌ها به حساب می‌آیند که به وسیله آن‌ها می‌توان مواد اولیه را به طور یکدست و در کوتاه‌ترین زمان میکس کرد. این نمونه از تجهیزات در سایزهای مختلفی به تولید و عرضه می‌رسند و بدون داشتن آن‌ها نمی‌توان کار پخت شیرینی را سریع انجام داد.

4 . فر شیرینی پزی: فرهای مخصوص قنادی به صورت گرد یا طبقه‌ای هستند و با برق کار می‌کنند این نوع از تجهیزات در متنوع‌ترین سایزها به تولید می‌رسند و جزو مهم‌ترین دستگاه‌های قنادی به شمار می‌آیند.

5 . دستگاه دیپازیتور: یکی از مهم‌ترین تجهیزات قنادی‌ها، دیپازیتور است که کار پخت شیرینی را برای قنادان بسیار راحت می‌کند و توسط آن می‌توان انواع کیک و شیرینی را با ضخیم‌ترین و یا لطیف‌ترین خمیرها پخت کرد.

6 . دستگاه برش کیک: دستگاه برش کیک معمولا برای بریدن انواع کیک و شیرینی‌های تخته‌ای به کار گرفته می‌شود و در سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. استفاده از مهم ترین دستگاه های قنادی این امکان را برای قنادان به وجود می آورد که بتوانند انواع کیک یا شیرینی را بدون هیچ ضربه و یا فشاری به شکل دقیق و اصولی برش دهند و با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان بگذارند.

7 . دستگاه تارت: انواع نان و شیرینی تارت از بهترین محصولاتی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند و تقاضا برای خرید آن‌ها بالاست. به همین منظور در تمام قنادی‌ها باید یکی از این دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا به وسیله آن‌ها بتوان بهترین تارت‌ها را تولید کرد. به همین علت دستگاه تارت یکی از مهم ترین دستگاه های قنادی محسوب می شود.

8 . دستگاه خامه زن: با توجه به این که خامه یکی از اصلی‌ترین مواد انواع کیک و شیرینی به حساب می‌آید، با استفاده از دستگاه خامه زن می‌توان خامه‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن حجیم کرد و برای روی شیرینیجات از آن استفاده نمود.

9 . دستگاه دونات زنی: دستگاه‌های دونات زنی امروزه از اصلی ترین ملزومات قنادی‌ها هستند که به وسیله آن‌ها می‌توان انواع دونات را به تعداد بالا و در سریع‌ترین زمان ممکن پخت کرد.

10 . دستگاه رول کن: یکی دیگر از تجهیزاتی که استفاده از آن در کارگاه‌های قنادی ضروری است، دستگاه رول کن نام دارد که به وسیله آن می‌توان انواع نان فانتزی و کیک و شیرینی‌های مختلف رولی را تهیه کرد.

لازم به ذکر است که در کارگاه‌های قنادی علاوه بر تجهیزات و مهم ترین دستگاه های قنادی که برایتان گفته شد، از دستگاه‌هایی مانند آلمانی زن، کیک صاف کن و الک آرد نیز استفاده می‌کنند که هرکدام ضرورت و کاربرد مهمی دارند. دستگاه‌های نام برده در سایزها و مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسند که هر کدام دارای یک قیمت هستند و با توجه به بودجه مورد نظر می‌توان نسبت به خرید هر کدام از آن‌ها اقدام کرد.

 

مهم‌ ترین دستگاه‌ های قنادی - کیانی ماشین

سخن پایانی

قبل از این که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه یا کارگاه شیرینی پزی را داشته باشید باید تحقیقات لازم را درباره مهم ترین دستگاه های قنادی و برآورد هزینه‌های لازم در این زمینه انجام دهید و با آگاهی کامل پا در این شغل بگذارید. اگر تمام نکاتی که گفته شد را به شکلی صحیح و اصولی انجام دهید، این اطمینان وجود دارد که در کمترین زمان به نتایج دلخواه برسید و شاهد موفقیت‌های روز افزون و رسیدن به سود بالا باشید.

حال اگر قصد خرید مهم ترین دستگاه های قنادی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت دارید می‌توانید تمام هرآنچه که لازم است در قنادیتان وجود داشته باشد را از گروه تولیدی کیانی ماشین به صورت حضوری و یا اینترنتی تهیه کنید. مجموعه کیانی ماشین یکی از شرکت‌های تولیدی خوش نامی است که در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های قنادی به طور کاملا تخصصی مشغول به فعالیت می‌باشد و تجهیزات لازم را بدون واسطه و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

سایت اینترنتی و شماره‌های موجود در صفحه از پل‌های ارتباطی با مجموعه کیانی ماشین هستند که جهت دریافت قیمت و خرید محصول می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top