بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی در دنیا کدام اند؟ + راز موفقیت آن ها

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بزرگ ترین لذت‌ های زندگی، خوردن انواع غذا و خوراکی است. انواع خوراکی‌ ها به خصوص خوراکی‌ های شیرین از جمله شیرینی‌ ها و شکلات و.. با هر ذائقه و سلیقه نظر فرد را جلب می‌ کنند و احساس شادی و لذت زیادی به او می‌ بخشند.

همین احساس لذت و شادی است که افراد را به سمت خرید شیرینی‌ های خوشمزه سوق می‌دهد و شرکت‌ های قنادی را به موفق‌‌ ترین و پر فروش‌‌ ترین شرکت‌ها تبدیل می‌ کند.

البته راه موفقیت این شرکت‌ ها تنها خرید یک دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و..) در عرض یک شب نبوده، بلکه سال‌ ها تفکر، خلاقیت و اقدامات هوشمندانه در پشت صحنه این موفقیت نشسته است.

از دید معمولی مصرف کننده، رشد و گسترش این شرکت‌ ها جالب و وسوسه انگیز است؛ چراکه شیرینی‌ های خوشمزه‌ تری را در اختیار ما قرار می‌ دهد، اما اگر دید اقتصادی و بیزینسی داشته باشیم، حتماً با دیدن این شرکت‌ ها جرقه یا تلنگری در سرمان رخ می‌ دهد که چه می‌ شود اگر ما هم صاحب یکی از این شرکت‌ ها باشیم؟!

به راستی جز خرید تجهیزات و انواع دستگاه قنادی برای موفقیت برند قنادی چه باید کرد؟

در ادامه این نوشته به طور کامل و کاربردی به معرفی بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی در دنیا پرداخته و راز موفقیت آن‌ها را شرح می‌ دهیم.

اگر به شناخت این شرکت‌ ها علاقه‌مند بوده و برای راه اندازی و پیشرفت برند قنادی خود مصمم هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 از چند دستگاه قنادی تا فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر دنیا

بزرگ ترین قنادی‌ های دنیا که شعبه‌ های متعددی دارند و در سراسر جهان مشتریان را به خود جذب می‌ کنند، از روز اول در این جایگاه نبوده‌اند.

این نکته بسیار مهمی است که پیش از معرفی بزرگ ترین شرکت‌های قنادی در دنیا باید بدانید و به آن باور داشته باشید.

برای شروع کار سرمایه‌ای متوسط برای خرید تجهیزات و تعدادی دستگاه قنادی، دستگاه برش کیک و دپازیتور شیرینی لازم است.

باقی کار فقط به عهده خلاقیت، سختکوشی و مهارت شما است. اسامی و توضیحاتی که در ادامه آمده‌اند، معرفی مختصری از بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی در دنیا هستند؛ از جایی که آغاز کرده‌اند و زمانی که به فراتر از انتظارات خود دست یافته‌اند.

راه اندازی کارگاه قنادی با نکاتی طلایی

  • رتبه اول؛قنادی و شیرینی فروشی Aunite Anne’s  که با چند دستگاه قنادی شروع کرد!

رتبه اول بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان را می‌توان به شیرینی فروشی Aunite Anne’s  با بیش از ۱۹۵۰ شعبه فعال در سراسر دنیا اختصاص داد. مغازه  Aunite Anne’s  در Lancaster  کشور پنسیلوانیا واقع شده است.

تاسیس این شرکت و فروشگاه زنجیره‌‌ ای نان فانتزی و شیرینی به سال ۱۹۸۸ میلادی (بیش از سه دهه گذشته) باز می‌ گردد.

زمانی که آن.اف بیلر و جوناس (زوج پنسیلوانیایی) انواع دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک و دپازیتور شیرینی و..) خریداری کردند و شیرینی‌ ها و نان‌ های خانگی خود از جمله پرتزل را با خلاقیت و هوشمندی به مرحله عرضه درآوردند.

شایان ذکر است که سرمایه گذاری نقدی این شرکت ۳۰۰۰۰ دلار، سرمایه کلی آن ۱۹۹۰۰۰ دلار و ارزش خالص آن برابر ۴۰۰۰۰۰ دلار است.

  • رتبه دوم؛قنادی بزرگ Krispy Kreme یک مغازه کوچک و چند دستگاه قنادی

دونات‌ ها از پرطرفدار ترین و خوشمزه‌ ترین شیرینی‌ ها در سراسر دنیا هستند که با نهایت تنوع و بهترین مزه توسط خفن‌ ترین شرکت تهیه دونات آمریکایی Krispy Kreme  تهیه می‌ شوند.

این شرکت آمریکایی فروش دونات و قهوه فروشی زنجیره‌ای JAB  در سال ۱۹۳۷ میلادی در مرکز کارولینای شمالی تاسیس شده است؛ در آن زمان شرکت کریسپای کریم هیچ چیز جز چند دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک و دپازیتور شیرینی و..) نداشت.

این شرکت در حاضر با بیش از ۱۴۰۰ شعبه فعال در سراسر دنیا، بعد از Aunite Anne’s ، دارای بیشترین تعداد شعبه است.

دونات‌ های کریسپای کریم با تنوع بیش از ۳۶ نوع و رنگ و طعمی منحصر به فرد، در سراسر جهان مشهور و پرطرفدار هستند.

با اینکه بستر رشد و گسترش این شرکت در آمریکا فراهم است، اما کریسپای کریم همواره به دنبال گسترش جهانی بوده و شعب متعددی را در کشور های مختلف جهان تاسیس کرده است.

سرمایه گذاری نقدی این شرکت ۲۵۰۰۰ دلار، سرمایه گذاری کلی آن ۲۷۵۰۰۰ دلار و ارزش خالص آن برابر با ۲۰۰۰۰۰۰ است.

  • رتبه سوم؛شیرینی فروشی رول دارچینی Cinnabon  

در پر رفت‌ و آمد ترین و شلوغ‌ ترین قسمت‌ های شهر های بزرگ سراسر دنیا، یک رول دارچینی از سینابون تمام آن چیزی است که خستگی افراد را به در کرده و احساس لذت بی‌ نهایتی را به ایشان هدیه می‌کند.

Cinnabon نام فروشگاه‌ ها و دکه‌ هایی زنجیره‌ ای برای فروش انواع شیرینی و مواد غذایی است که بهترین رول‌ های دارچینی را تهیه می‌ کنند و به فروش می‌ رسانند.

این شرکت بزرگ برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ و در ایالت واشینگتن آمریکا تاسیس شد. موسسان این شرکت بزرگ دو فرد خلاق و ماهر در شیرینی پزی به نام‌ های گرگ کومن و ریچ کومن هستند که در ابتدا با چند دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک و دپازیتور شیرینی و…) کار خود را آغاز کردند.

این شرکت با سرمایه گذاری نقدی ۱۵۰۰۰ دلار، امروز بیش از ۱۲۵۰ شعبه فعال در سراسر جهان دارد و جزو بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی در دنیا است.

  • رتبه چهارم؛نان و شیرینی پزی بزرگ و مشهور Einstein Bros. Bagels

در سال ۱۹۹۵ میلادی در کلان شهر میامی، فلوریدا آمریکا بود که شرکت قنادی و شیرینی پزی بزرگ برادران انیشتین (Einstein Bros. Bagels  ) در مغازه‌ای کوچک و با چند دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و…) تاسیس شد.

سرمایه نقدی اولیه این شرکت ۳۵۰۰۰ دلار و سرمایه گذاری کلی آن برابر با ۵۳۶۳۰۰ بوده است و در حال حاضر با بیش از ۷۰۵ شعبه فعال در سراسر دنیا، ارزش خالصی برابر با ۱۰۰۰۰۰۰ دلار دارد.

برادران انیشتین در واقع نام فروشگاه‌ هایی زنجیره‌ ای برای پخت انواع نان شیرینی و قهوه است که محصولات متنوعی را به مشتریان عرضه می‌ نماید‌.

منو این شرکت شامل ۲۶ آیتم نان شیرینی حلقوی، ۱۱ نوع پنیر خامه‌ ای به نام Schmear ، ۱۳ پیشنهاد برای ساندویچ صبحانه، ۱۵ نوع ساندویچ ناهار، ۱۳ دسر شگفت انگیز و بی‌نظیر و قهوه Darn good  است.

  • رتبه پنجم؛ Great American Cookies

یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین شرکت‌ های قنادی با بیش از ۳۷۶ شعبه فعال در سراسر دنیا، قنادی زنجیره‌ ای Great American Cookies است. این قنادی بهترین و خوشمزه‌ ترین کیک‌ های کوکی و بیسکویت‌ های دنیا را تهیه می‌ کند.

دستور پخت خانوادگی شگفت انگیزی پشت این تولیدات خوشمزه است که مردم از سراسر جهان را به این فروشگاه‌ ها جذب می‌ کند.

قنادی که از مغازه کوچک و چند دستگاه قنادی چون دستگاه برش کیک و دپازیتور شیرینی و… شروع کرد و حالا در صدر بهترین‌ ها قرار گرفته است.

۲ نوع منحصر به فرد و خوشمزه بیسکویت، Double Doozies ، سه براونی و بیش از ۲۰۰ نوع خوشمزه و خفن کوکی از جمله شیرینی‌ های این قنادی جهانی هستند.

Wurtzel’s Pretzels  با بیش از ۳۴۳ شعبه فعال در سراسر دنیا و ارزش خالص ۲۴۰۰۰۰ دلار، Shipley Do-nut با بیش از ۳۰۰ شعبه فعال و ارزش خالص ۶۰۰۰۰۰ دلار و قنادی بزرگ و جهانی Pretzelmaker  با بیش از ۲۶۴ شعبه فعال و ارزش خالصی برابر با ۲۴۰۰۰۰ دلار از دیگر شرکت‌ های فوق العاده بزرگ و موفق قنادی در تمام جهان هستند.

مقاله ی پیشنهادی: راهنمای خرید تجهیزات صنعتی شیرینی پزی

راز های واقعی و کاربردی موفقیت بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی

اگر می‌ خواهید در تاسیس شرکت قنادی خود موفق عمل کنید، یکی از بهترین راهکار ها این است که از سرگذشت بزرگ ترین برند ها نکته بردارید.

روخوانی سرگذشت موفق‌ ترین افراد و برند ها به تنهایی هیچ نفعی برایتان نخواهد داشت. در میان بزرگ ترین شرکت‌ های شیرینی فروشی دنیا که در بخش قبل نیز به تعدادی از آن‌ ها پرداختیم، وجه اشتراک پر رنگی است؛ آن هم اینکه همه از نقطه صفر شروع کرده‌ اند.

 غالبا مغازه‌ای کوچک و چند دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و…) داشته‌ اند و سپس با سرمایه مهارت، سختکوشی و خلاقیت خود به نتایج شگفت انگیز و باور نکردنی دست یافته‌ اند.

اگر از صاحبان بزرگ ترین بیزینس‌ ها علی الخصوص در حوزه شیرینی و کیک و..، رمز موفقیت‌ شان را بخواهید، حتم دارم به شما پاسخ مشترکی خواهند داد، خلاقیت، خلاقیت و خلاقیت!! ابتکار و نو آوری نظر مشتریان را به شما جلب می‌ کنند.

کار های تازه بکنید؛ حتماً ایده‌ های شگفت انگیزی در ذهنتان هست که سبب شود هر چیز را طور دیگری بنگرید؛ همانطور که مشتری شیفته آن شود!

در بسته بندی محصولات، ویترین و دکور، دیزاین مغازه و البته خود محصولات و شیرینی‌ ها، نهایت سلیقه و خلاقیت را به کار ببرید و ملاحظه کنید که خاص بودن شما چگونه مشتریان را به مغازه‌‌ تان روانه می‌کند.

نتیجه گیری

در این نوشته به طور کامل و کاربردی به معرفی بزرگ ترین شرکت‌ های قنادی در دنیا پرداختیم و مهم ترین راز های موفقیت‌ شان را بیان کردیم.

فراموش نکنید که سرمایه مادی شما برای راه اندازی برند قنادی شخصی، چیزی بیشتر از یک مغازه کوچک و چند دستگاه قنادی (دستگاه برش کیک و شیرینی، دپازیتور شیرینی و…) نیست! سرمایه اصلی شما خلاقیت و سختکوشی است که باید بر تقویت آن بکوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top