با دستگاه آلمانی زن چه نوع شیرینی جاتی تهیه می گردد؟ 

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه آلمانی زن یکی از دستگاه های شیرینی پزی است که برای پخت یک نوع شیرینی قدیمی به نام شیرینی آلمانی یا مشهدی  استفاده می شود. اگر از عموم ایرانی های بپرسید حتما حداقل یک بار طعم شیرینی آلمانی را تجربه نموده اند.

این شیرینی یکی از مشهورترین شیرینی های کل دنیاست که ایرانی ها آن را با عنوان شیرینی مربایی می شناسند چرا که در روکش داخل شیرینی آلمانی مقداری مربا قرار میدهند.

تلفیق طعم مربا در کنار شیرینی، یک مزه بسیار دلچسبی دارد و برای همین است که این نوع شیرینی به این نام معروف شده است.

در قدیم روش پخت این شیرینی مانند سایر شیرینی ها به روش دستی و سنتی تهیه می شد. اما از آنجا که زحمت و زمان زیادی را نیاز داشت کم کم قنادان و صاحبان کارگاه های شیرینی پزی بر آن شدند که از طریق ابزار و دستگاه های صنعتی سایر شیرینی ها را با دستگاه های مدرن صنعتی تولید کنند.

لذا این دستگاه ها کم کم پیشرفته تر و مکانیزه شد تا جایی که امروزه تقریبا تمامی قنادان از دستگاه قنادی برای پخت نان و شیرینی استفاده می کنند. یکی از آن دستگاه های صنعتی و پیشرفته تهیه شیرینی دستگاه آلمانی زن می باشد.

دستگاه آلمانی زن کمک می کند تا اندازه و فرم این نوع شیرینی دلچسب همانند گذشته با همان شکل و اندازه و طعم درست شود و خاطره لحظات خوش دورهمی های گذشته را برای خانواده ها حفظ نماید.

بررسی دستگاه آلمانی زن و ویژگی های منحصر به فرد آن

می توان گفت تمامی قنادی ها و شیرینی پزی های حرفه ای و پر فروش برای پخت شیرینی آلمانی از دستگاه آلمانی زن استفاده می برند. در واقع دستگاه مذکور یک دستگاه دپازیتور حرفه ای است که هدف خود را پخت شیرینی های با کیفیت و یکدست می داند.

دستگاه آلمانی زن کمک می کند خط تولید این نوع شیرینی بطور روزانه چندین برابر تولید شیرینی به روش دستی گردد. این دستگاه می تواند در ظرف زمان یک ساعت 360 دیس شیرینی مربایی تولید نماید. قطعا برای کسانی که ساختمان شیرینی پزی کوچکی دارند اندازه هر کدام از ابزار و ماشین آلات شیرینی پزی برایشان مهم است که در آن فضا جا بگیرد.

برای اطلاع این دسته از شیرینی پزان زحمت کش باید گفت ابعاد دستگاه آلمانی زن بدین صورت است که به طول 1 متربوده و عرض آن 125سانتی متر می باشد.

همچنین ارتفاع دستگاه فوق الذکر 125 سانتی متر فضا اشغال می کند. قدرت موتور این وسیله برقی 3 اسب بخار می باشد.

تهیه انواع شیرینی با دستگاه آلمانی زن

تهیه انواع شیرینی ها با دستگاه قیف زن

همانطور که در ابتدا اشاره داشتیم در گذشته انواع شیرینی ها از طریق دستگاه های سنتی و دستی تهیه می شدند. بطور نمونه یکی از این وسیله ها قیف زن دستی بود که می توانست انواع شیرینی ها را قبل از پخت آماده نماید. امروزه حتی برای بخش شیرینی هایی که نیازمند قیف زنی هستند کارخانجات تولید دستگاه قنادی دستگاهی را با کارایی قیف زنی تولید و به قنادان و بازار شیرینی پزی عرضه نموده اند.

دستگاه قیف زن اتوماتیک می تواند بسیاری از مراحل پخت شیرینی و را انجام دهد و روند کار را برای قناد آسانتر و سریعتر نماید. همچنین این دستگاه، اندازه و شکل شیرینی ها را نیز کاملا یکدست و یک فرم در می آورد.

جنس این ابزار از جنس استیل ساخته شده و قیف آن که مواد را در خود جای می دهد قابلیت شستشو و پاکسازی دارد. ظاهر بسیار متنوع و جذابی که دستگاه قیف زن به شیرینی های مخصوص خود می دهد درصد طرفداران شیرینی های خود را بیشتر می نماید.

قنادان عزیز بهتر است توجه داشته باشند که قیف شل زن برای تهیه شیرینی رولتی کاربرد داشته و دستگاه قیف زن سفت برای تهیه انواع شیرینی کشمشی و شیرینی های برنجی و آلمانی زن برای تولید شیرنی های خشک آلمانی، مشهدی و شکری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

قنادان می توانند به کمک این دستگاه پر سرعت، روزانه سفارشات بیشتری را از مشتریان خود ثبت نمایند.

کار با دستگاه آلمانی زن سه کاره

دستگاه آلمانی زن – قیف زن شامل سه بخش از جمله قیف شل زن، قیف سفت زن و آلمانی زن می باشد. و جالب است که بخش آلمانی زن آن، قابلیت تهیه انواع شیرینی های خشک آلمانی – مشهدی ، شکری و … را دارد.

معمولا این وسیله را با نام و عنوان دستگاه قیف زن یا دستگاه دپازیتور شیرینی نیز می شناسند. قدرت موتور این دستگاه، فوق العاده بالا بوده و توانایی کارکرد و تهیه انواع شیرینی آلمانی را در تعداد بالا دارد.

قیمت این وسیله برقی نیز کاملا استاندارد بوده و متناسب با کارایی بالایی که دارد بسیار قیمت مقرون به صرفه ای را دارا می باشد. همچنین دستگاه مورد نظر ما دارای صفحه نمایش لمسی بوده که می توانید در هنگام کار با آن تمامی جزئیات تهیه هر نوع شیرینی را تنظیم و کنترل نمایید.

کنترل از نظر زمانی، کنترل از لحاظ درجه حرارت و… و از طرفی سینی و قالب های این ابزار شیرینی پزی کاملا قابل شستشو بوده و از دستگاه قنای خود جدا می شود و پس از شستشو به راحتی در جای خود قرار می گیرد.

ویژگی و اهمیت دستگاه قنادی و چند نوع از مهمترین انواع آن‌ها

فرآیند تولید شیرینی و تجهیزات تولید آن نیز بیش از صد سال است که توسعه یافته است. انواع شیرینی هایی که امروزه در سراسر جهان محبوب هستند توسط این تجهیزات شیرینی پزی و دستگاه قنادی با طراحی خوب و کاملا کاربردی تولید می شوند.

معمولاً تجهیزات تولید شیرینی دارای ویژگی های زیر است:

اول اینکه از نظر کاربرد و کارایی کاملا مطمئن بوده و برای قناد در زمره اساسی ترین ابزار کار به حساب می آیند. دوم اینکه ماهیت اتوماتیک و خودکار داشته و سرعت کار را بالا می برند. تنها کاری که نیاز است انجام شود پردازش و تنظیم دستگاه است. و سوم داشتن سنسورهایی است که کمک می کند اگر هرگونه نقصی در دستگاه دیده شد فورا به طور خودکار خاموش شده و توسط دفترچه راهنما شما را نسبت به مشکل پیش آمده مطلع سازد.

دستگاه آلمانی زن از جمله یکی از این دستگاه های شیرینی پزی است که قابلیت و کارایی بالایی داشته و کیفیت و دوام محصول آن بسیار بالا بوده و حتی ضمانت پس از فروش یا اصطلاحا گارانتی نیز دارد.

دستگاه قیف زن نیز از جمله ابزارهایی است که در شیرینی پزی ها جایگاه و کاربرد بالایی داشته و روند کار را برای شیرینی پزان به سهولت پیش می برد.

طریقه تهیه شیرینی المانی

نحوه تهیه شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی بخاطر تنوع بسیار بالا در نوع خود یکی از پر طرفدارترین شیرینی ها با انواع روکش است. مثلا علاوه بر روکش مربایی، روکش شکلاتی و یا روکش کنجدی آن برای سرو در کنار یک نوشیدنی داغ بسیار دلچسب و قابل توجه است.

یقینا تهیه این شیرینی نیز به زحمت و فرایند خاص و قابل توجهی نیاز دارد. در قنادی ها ابتدا به کمک دستگاه خمیر گیری، خمیر مخصوص این نوع شیرینی را به عمل می آورند و پس از ورز دادن و آماده شدن خمیر، آنگاه ضرورت دستگاه آلمانی زن خود را نشان می دهد.

سپس قناد خمیر حاصله را داخل دستگاه مورد نظر نموده و آماده فرم دهی و چیدن در سینی مخصوص می شود. خروجی این کار کاملا یک دست می باشد. حال نوبت به مراحل ریختن روکش مورد نظر، خواه انواع مرباها و خواه شکلات و پودر پسته و پودر نارگیل و یا کنجد بر روی شیرینی می باشد. پخت این شیرینی نیز زمان زیادی نمی برد و به سرعت آماده می شود.

امروزه انواع دستگاه قنادی و دستگاه های شیرینی پزی را در کارخانجات صنعتی ایران تولید و عرضه می نمایند و نیازی به وارد نمودن دستگاه های خارجی نمی باشد.

جمع بندی:

شیرینی آلمانی یک شیرینی خوشمزه جهانی است که در نوع خود طعم و شکلی خاص و بی نظیر دارد. پخت این شیرینی باید توسط دستگاه آلمانی زن تهیه شود. دستگاه آلمانی زن با قطعات مختلفی که در ساختار خود دارد می تواند انواع مختلفی از این شیرینی مربایی را تولید کند.

این دستگاه پر کاربرد توانایی پخت 360 سینی در ساعت از شیرینی آلمانی را دارد که در مقایسه با روش پخت دستی فوق العاده پر سرعت و پربازده می باشد.

امروزه شیرین پزان حرفه ای و کسانی که روزانه پاسخگوی سفارشات زیادی از مشتریان هستند، برای رونق کسب و کار خود و سرعت بخشیدن به پخت بیشتر، از همین ابزار قنادی استفاده می نمایند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top