دستگاه کیک صاف کن چیست و چه کاربردی دارد؟

مشخصات دستگاه کیک صاف کن
Rate this post

امروزه ابزارها و تجهیزاتی که در شیرینی پزی از آن استفاده می‌کنند بسیار متنوع و گسترده می‌باشند، هر یک از این تجهیزات دارای کاربردهای مختص به خود هستند و بخشی از کار را در دست گرفته‌اند. در ادامه قصد داریم شما را با یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین ابزارهای شیرینی پزی آشنا کنیم، این دستگاه، دستگاه کیک صاف کن نام گرفته است.

این دستگاه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در شیرینی پزی به شمار می‌رود و برای داشتن یک کیک زیبا و در عین حال باکیفیت در تمامی کارگاه‌های قنادی مشاهده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید این دستگاه تنها بخشی از کار را در دسته گرفته است، در قنادی‌ها دستگاه‌های دیگری اعم از دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و… نیز مشاهده می‌شود که هر یک از آن‌ها کاربردهای مشخصی دارند. در ادامه قصد داریم شما را به صورت مختصر و مفید با دستگاه کیک صاف کن بیشتر آشنا کنیم.

اهمیت استفاده از دستگاه کیک صاف کن در هنگام کیک پزی

دستگاه کیک صاف کن چیست

فرایند پخت کیک با آن که می‌تواند بسیار لذت بخش و شیرین باشد، اما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که این روند نیازمند به مهارت و دقت بسیار بالایی می‌باشد. امروزه بسیاری از شیرین پزان تهیه انواع کیک را بسیار سخت‌تر و دشوارتر از پخت شیرینی می‌دانند. در صورتی که شما قصد دارید به یک شیرین پز ماهر تبدیل شوید، باید علاوه بر آن که دانش خود را در خصوص انجام این فرایند بالا ببرید، بلکه باید در خصوص ابزارها و دستگاه‌هایی که شما در این راه باید از آن‌ها استفاده کنید نیز دانش کافی داشته باشید تا پخت کیک برای شما راحت‌تر شود. در این راه شما با دستگاه قنادی اعم از دستگاه کیک صاف کن، دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و… رو به رو خواهید شد.

همان طور که ذکر شد یکی از این ابزارها دستگاه کیک صاف کن می‌باشد که برای صاف کردن کیک با خامه قنادی و صاف کردن انواع کیک های کادویی ( یخچالی) با قطر و ارتفاع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی‌ترین کاربرد این دستگاه می‌توان به دادن یک فرم و ظاهر بسیار شکیل به کیک در کنار قرص، محکم و منظم نگه داشتن فونداسیون و ساختار کیک اشاره کرد.

مشخصات و فرایند صاف نمودن کیک توسط دستگاه کیک صاف کن

در صورتی که شما قصد دارید به سراغ خرید دستگاه کیک صاف کن بروید بهتر است قبل از آن با ویژگی‌های دستگاه بیشتر آشنا شوید. امروزه از این دستگاه برای صاف کردن کیک با خامه قنادی، صاف کردن انواع کیک‌های یخچالی با قطر و ارتفاع‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشخصات کلی این دستگاه به شرح زیر می‌باشد:

  • بدنه این دستگاه کاملاً از جنس استیل طراحی شده است.
  • دارای صفحه گردان به قطر 40 سانتی متر
  • برق مصرفی این دستگاه تک فاز می‌باشد.
  • دارای دو تیغه استیل در محور افقی و عمودی برای صاف کردن سطح کلی کیک
  • ابعاد دستگاه 45 * 65 * 70 سانتی متر در نظر گرفته شده است.
  • سیستم دستگاه مبتنی بر PLC می‌باشد.
  • محورهای دستگاه به صورت هوشمند توسط هندویل دستی عقب و جلو خواهد شد.

در صورتی که قصد استفاده از این دستگاه را دارید بهتر است آموزش استفاده از آن را به خوبی آموزش دیده باشید. در گام اول شما باید کی را بر روی صفحه گردان دستگاه قرار دهید. محورهای عمودی و افقی دستگاه را باید به اندازه ضخامت کیکی که دارید به آن نزدیک کنید. با استفاده از قیف پارچه خامه مورد نظر خود را بر روی کیک تزریق کنید. بعد از آن با روشن کردن دستگاه با استفاده از دو تیغه استیل خامه‌ها به صورت کامل و یکدست صاف خواهند شد.

به این نکته توجه داشته باشید دستگاه کیک صاف کن صنعتی که با استفاده از برق سهولت کار را به همراه دارد عملکرد آن بسیار حرفه‌ای‌تر از نوع دستی آن خواهد بود. این دستگاه به صورت خودکار و متناسب با تنظیم سرعت دستگاه، کار دوران و دورگیری خامه کیک را انجام خواهد بود. بعد از پایان کار شما به راحتی می‌توانید یکنواختی و صاف بودن کامل کیک را مشاهده کنی و از آن لذت ببرید.

ویژگی‌های دستگاه کیک صاف کن

کاربرد دستگاه کیک صاف کن

برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که دستگاه کیک صاف کن را محبوب‌تر از نوع دستی آن کرده است به شرح زیر است:

  •  بدنه تمام استیل
  •  برق مصرفی تک فاز
  •  سیستم مبتنی بر plc
  •  برای صاف کردن کیک با خامه قنادی
  •  صفحه گردان به قطر ۴۰ سانتی متر
  •  صاف کردن انواع کیک‌های کادویی (یخچالی) با قطر و ارتفاع مختلف
  •  دارای دو‌تیغه استیل در محور افقی و عمودی برای صاف کردن سطح کیک
  •  ابعاد دستگاه طول ۶۵ سانتی متر عرض ۴۵ سانتی متر و ارتفاع ۷۰ سانتی متر
  •  محورهای دستگاه به صورت هوشمند توسط هندویل دستی عقب و جلو می‌شود.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه کیک صاف کن حرفه‌ای

در هنگام خرید هر دستگاه قنادی باید برخی از نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید خرید مطمئن‌تری را پشت سر بگذارید. نکاتی که در ادامه برای شما شرح داده‌ایم علاوه بر دستگاه کیک صاف کن، باید در هنگام دستگاه برش کیک، دپازیتور شیرینی و… نیز در نظر داشته باشید:

  •  قیمت

ابتدایی‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید هر محصولی باید به آن توجه شود رنج قیمت دستگاه می‌باشد. در هنگام خرید دستگاه کیک صاف کن صنعتی توجه به قیمت‌های استاندارد امر بسیار مهمی می‌باشد.

  •  توجه به جنس بدنه

قبل از خرید بهتر است مشخص کنید که دستگاه را برای چه کاری نیاز دارید، این امر به شما می‌تواند کمک کند تا جنس بدنه دستگاه را در نظر بگیرید. غالباً در بسیاری از کارگاه‌های قنادی و شیرینی پزی دستگاه‌ها در جنس استیل خریداری می‌شوند تا دوام بالاتری داشته باشند.

  •  امکانات جانبی

امروزه در روند کیک پزی علاوه بر آن که داشتن امکانات جنبی می‌تواند روند پخت را سریع‌تر کند، بلکه بر روی کیفیت نهایی کیک‌ها نیز تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید هر چه دستگاهی که شما برای صاف کردن کیک خریداری می‌کنید ابزارهای جانبی بیشتری داشته باشد، بدون شک در پخت کیک و شیرینی موفق‌تر خواهید بود.

استفاده کاربردی و ویژگی انواع دستگاه قنادی

در بالاتر به این امر اشاره کردیم که علاوه بر داشتن مهارت و آگاهی کافی در خصوص پخت کیک و شیرینی‌ها لازم است دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در این حرفه وجود دارد را نیز به خوبی شناسایی کنید. حتی اگر شما قصد دارید در منزل شیرینی‌ها و کیک‌های دلخواه خود را بپزید باز نیازمند به ابزارها و دستگاه‌های متنوع شیرینی پزی خواهید بود. در این راه دستگاه قنادی، دستگاه برش کیک، هم زن‌ها، پیمانه‌ها، فر و… تماماً از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند.

امروزه دستگاه صاف کن کیک با توجه به تنوع بسیار بالایی که دارد در نوع دستی و نوع برقی خود در بازارهای داخلی وجود دارد. شما می‌توانید از این دستگاه در کارگاه‌های بزرگ و کوچک قنادی استفاده کنید.

سخن آخر

دستگاه کیک صاف کن مانند دیگر دستگاه‌های قنادی مانند دستگاه برش کیک صنعتی و.. دارای کاربردهای بسیاری در روند کیک پزی می‌باشد. این دستگاه‌ها کمک می‌کنند تا زمان تهیه کیک کاهش داشته باشد، مراحل آماده سازی به خوبی طی شود و در انتها یک کیک یکدست و زیبا داشته باشید. امروزه کارگاه‌های شیرینی پزی برای آن که بتوانند رضایت بیشتری را از سمت مشتری‌ها داشته باشید بیشتر از دستگاه قنادی صنعتی استفاده می‌کنند. امروزه تنوع بسیار زیادی در این دستگاه‌های صنعتی به وجود آمده است که محصول نهایی را زیباتر و باکیفیت‌تر از قبل تولید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top