مهارت های لازم برای راه اندازی کارگاه قنادی

راه اندازی کارگاه قنادی
Rate this post

این را باید بدانید که راه اندازی قنادی و فراهم کردن دستگاه های قنادی همچون دستگاه برش کیک تر، به سرمایه تقریباً بالایی نیاز دارد؛ اما با توجه به میزان مهارت و درآمدی که از این شغل بدست می آید و همچنین بازگشت سریع سرمایه که برای آن هزینه کرده‌اید به راحتی می توان کار را شروع کرد.

 لازم است بدانید کسب و کارهای مختلفی در جهان وجود دارند که قدمت زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قنادی اشاره کرد. این شغل در حوزه کسب و کارهای مصرفی برای افراد قرار دارد پس می توان گفت که قنادی جزو مشاغلی است که در همه دوران، نیاز آن احساس می شود. 

افرادی که اقدام به راه اندازی کارگاه قنادی و خرید لوازم آن از جمله دستگاه برش کیک تر، می کنند قبل از این که کارشان را شروع کنند لازم است تحقیقات گسترده ای در زمینه این شغل داشته باشند و با آمادگی کامل اقدام به راه اندازی کارگاه کنند. 

این افراد باید تمام جوانب را در راستای خرید و تأمین ملزومات اولیه در این شغل یعنی دستگاه‌ قنادی و دستگاه برش کیک در نظر بگیرند. پس اگر می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید تا آخر این مقاله همراه ما شوید.

قنادی چیست و چه ماهیتی دارد؟

باید گفت که قنادی‌ها فروشگاه هایی هستند که در آنها انواع شیرینی و شکلات و همچنین آجیل و خشکبار عرضه می‌شود. امروزه قنادی ها در تمام شهرها و استان‌های کشور به وفور یافت می شود زیرا شیرینی ها جزو پر مصرف ترین و محبوب ترین محصولات در سراسر کشور هستند.

 باید گفت که دستگاه هایی که برای این امر مورد نیاز هستند نیز جز گرانترین ها می باشند؛ از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه برش کیک تر اشاره کرد که در کارگاه های قنادی به وفور استفاده میشود. 

فروشگاه شیرینی و شکلات با توجه به قدمت بالایی که دارد طی نسل ها توانسته ماهیت خود را حفظ کند و افراد زیادی را برای انتخاب این شغل ترغیب کند. 

در ادامه شما باید با ماهیت قنادی ها آشنا شوید. باید بدانید که این شغل ماهیت تولیدی دارد اما عمدتاً می‌توان آنها را به دو نوع کارگاهی و فروشگاهی تقسیم بندی کرد. کارگاه های قنادی عمدتاً مکان هایی هستند که تولید کیک شیرینی و شکلات را انجام می دهند و افرادی که در آنجا کار می کنند باید مهارت لازم را در زمینه پخت کیک و شیرینی داشته باشند. 

تفاوت دستگاه رولت زن و قیف زن

در مغازه شیرینی فروشی یا مغازه های قنادی نیازی به وجود مهارت نیست شما با کمی علاقه و پشتکار می توانید یک مغازه قنادی داشته باشید. 

با توجه به اینکه افراد از تاریخچه شیرینی پزی در ایران باستان تا به امروز اطلاع دارند، یا علاقه‌ی فراوانی وارد این شغل اصیل و ریشه دار می‌شوند.

افرادی که قصد راه اندازی کارگاه قنادی را دارند به چه نکاتی باید توجه کنند؟ و در استفاده از دستگاه برش کیک تر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • کارگاه ها عمدتاً جنبه تولیدی و فروش عمده شیرینی ها به مغازه ها را دارند از این رو افراد باید در یک مکان بهداشتی اقدام به تولید اقلام مورد نیاز کند همچنین وسایل قنادی که شامل دستگاه برش کیک، دستگاه قنادی و دستگاه برش کیک تر می شود نیز در کارگاه ها وجود دارد و شما آنها را در فروشگاه های قنادی نمیبینید پس می توان گفت که این دستگاه ها منحصرا مخصوص کارگاه های قنادی هستند.
  • کارگاه های قنادی باید طبق یک اصول و پروتکل بهداشتی تمیزکاری شوند تا در نهایت سلامت و با دقت فراوان فرایند پخت شیرینی و کیک در آنجا انجام شود‌. رعایت نکات بهداشتی شامل تمیز کردن دستگاه برش کیک تر و ملزومات مورد استفاده برای تولید انواع شیرینی جات میباشد.

تفاوت قنادی با کافه قنادی چیست؟

در منابع متعدد گفته شده است که اولین کافه قنادی در سال ۱۳۲۱ در ایران افتتاح شد. این مکان توسط یک خانواده ارمنی اداره می‌شد که اول و در شروع کار با پخت نان و بیسکویت، کافه قنادی را اداره می‌کردند و به مرور زمان و طی گذشته چند سال انواع شیرینی ها در در این کافه قنادی عرضه شد. 

از مهم ترین تفاوت های کافه قنادی با قنادی می‌توان به این اشاره کرد که در قنادی شما باید شیرینی را به صورت کیلویی سفارش بدهید و آن را به خانه ببرید و در آنجا میل کنید. یعنی هنگامی که وارد فروشگاه می شوید بگویید که دو کیلو شیرینی می‌خواهم، در این شرایط، فروشنده شیرینی را داخل جعبه می گذارد و آن را به شما می دهد.

 در کافه قنادی این چنین نیست. در این مکان چند میز و صندلی وجود دارد و شما میتوانید شیرینی دلخواهتان را سفارش بدهید و در آن واحد آن را همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگری میل کنید.

یکی از مزایای خوب کافه قنادی این است که بسیاری از آن ها شیرینی های خانگی می پزند و به مشتریان عرضه می کند که این شیرینی ها به مراتب خوشمزه تر و سالم تر است آنهایی هستند که در قنادی ها وجود دارند.

دستگاه‌های مورد نیاز برای اداره کردن کافه قنادی و قنادی چه چیزهایی هستند؟ و کاربرد دستگاه برش کیک تر چیست؟

 در برخی از کافه قنادی ها دستگاه برش کیک تر، کیک ها را در ابعاد مورد نیاز برش می دهد. این امر بسیار مطلوب است زیرا هدررفت‌ کیک بسیار کم می‌شود و همچنین اندازه‌ای که برای مشتری مطلوب است به دست می آید. همچنین دستگاه قنادی و دستگاه تارت نیز استفاده‌ی زیادی در امر تولید کیک به شکل‌ها و ابعاد مختلف دارند.

از مزایایی که برای کافه قنادی ها می توان برشمرد این است که پخت شیرینی و کیک با توجه به نیاز مشتری انجام میشود یعنی به صورت روزانه پخت و پز انجام میشود، این مورد در قنادی ها کمتر مشاهده میشود در برخی از قنادی ها، شیرینی هایی که به فروش نرفته اند و مدت زمان زیادی است که در یخچال مانده اند به قسمت پخت مرجوع می‌شوند و بعد از خمیر شدن نگهدارنده های شیمیایی به آن ها می زنند.

راه اندازی قنادی

مقایسه مزایا و معایب کافه قنادی و قنادی

پس از آن دوباره برای پخت شیرینی تازه از آنها استفاده می کنند. این امر برای افرادی که قنادی دارند مطلوب است زیرا هدر رفت مواد بسیار کم می شود و می‌توان مجدداً با همان کیفیت قبلی اقدام به پختن شیرینی جات کرد.

نکته دیگری که در مورد تفاوت کافه قنادی و قنادی می توان گفت این است، هنگامی که شما به کافه قنادی مراجعه می کنید و انواعی از کیک ها و شیرینی ها را سفارش می دهید، بعد از پایان میل کردن، می توانید سفارش دیگری را ثبت کنید و آنها را به خانه ببرید.

یکی دیگر از تفاوت ها بین کافه قنادی و قنادی این است، دستگاه برش کیک تر که از جمله مهم‌ترین ابزارها برای شکل دادن و منظم برش کردن کیک است، جلوی چشم مشتری کیک ها را در ابعاد دلخواه برش می‌دهد و از این حیث ویژگی مطلوبی به شمار می‌آید.

مهارت‌های قنادی را از کجا یاد بگیریم؟

باید این را گفت که قنادی شغلی است پر طرفدار و محبوب که افراد بسیاری نسبت به آن ترغیب می شود. پس قبل از اینکه بخواهند اقدامی کنند حتماً باید مهارت ها را بیاموزند و همچنین طرز استفاده از دستگاه های قنادی از جمله دستگاه تارت را فرا بگیرند.

بسترهای یادگیری مهارت قنادی

 یادگیری مهارتهای قنادی از طرق زیر امکان پذیر است:

  • آموزشگاه هایی که قنادی را به صورت حرفه ای آموزش می دهند می توانند کمک شایانی در امر یادگیری ظریف کاری ها و ریزه کاری های قنادی کنند. در سطح تمام شهرهای کشور آموزشگاه هایی فعالیت می‌کنند که قنادی را به صورت حرفه ای و با اصول و قواعد جدید به هنرجویان آموزش میدهند.
  • برگزاری کلاس های آموزش قنادی که به صورت تجربی توسط افرادی که سالهاست در این امر فعالیت می‌کنند نیز بسیار کمک کننده است؛ زیرا این افراد تجربه های بالایی در این زمینه دارند که می توانند به شما انتقال بدهند. پس لازم است برای فراگیری مهارت قنادی به آنها اعتماد کنید.
  • دوره های مجازی آموزش قنادی شامل آموزش فنون شیرینی پزی و کیک پزی،  قوانین استفاده از دستگاه قنادی و دستگاه برش کیک تر و همچنین راهنمای اصولی و دقیق برای پخت شیرینی و کیک با کیفیت می‌شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

hazine-maghroon-be-sarfe

هزینه مقرون به صرفه

balatarin-kiyfiyat-khadamat

بالاترین کیفیت خدمات

khadamat-montabegh-bar-standard

خدمات منطبق بر استاندارد

tajhizate-pishrafte

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سایدبار Scroll To Top